| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشت؛


جایزه آزاداندیشی یا تعصب و تصلب؟!

منطقا باید به کسانی که با اندیشه و مدل سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی مشکل دارند، در غرب جایزه بدهند و نه در جمهوری اسلامی به دست رئیس جمهور.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد ایمانی یادداشتی با موضوع «جایزه آزاداندیشی یا تعصب و تصلب؟!» نگاشته است که در ادامه می آید:

آقای روحانی در جشنواره علوم انسانی چه می کرد؟

من نمی دانم آقای روحانی دیروز با چه رویی به جشنواره فارابی رفت و از لزوم آزاد اندیشی در علوم انسانی سخن گفت؟! وقتی ایشان تصور می کند پیغمبر(ص) و امام معصوم(ع) هم قابل نقدند اما برجام به عنوان "پیروزی بزرگ قرن" و "فتح الفتوح"، امری مقدس است، ادای آزاداندیشی برای چیست؟

وقتی ایشان، منتقدان و پرسشگران از عملکرد دولت و توافق برجام را – ولو از صاحب نظران اقتصاد و  سیاست و حقوق بین الملل باشند- "بی‌سواد، حسود، بی‌دین، افراطی، کاسب ‌تحریم، بی‌شناسنامه، مزدور، جیب‌بر، بیکار، متوهم، دین‌نشناس، بزدل، مستضعف فکری، به جهنم که می‌لرزید، منتقدان مفسد، عقب‌مانده، مخلوقات ترسو، لرزان، تازه به دوران رسیده، عصرحجری، کودک و…" می خواند، دیگر نقادی و اندیشه ورزی و پرسش معنا ندارد، دارد؟! به راستی چرا درباره پیغمبر هم می شود چون و چرا کرد اما درباره عملکرد آقای روحانی نه؟!

جایزه آزاداندیشی یا تعصب و تصلب؟!

رئیس جمهور دیروز در جشنواره ای اعتبار گرفته از نام حکیم بزرگ اسلامی «فارابی»، به کسی  در رشته علوم سیاسی جایزه داد که حتی روشنفکران غربگرا نیز نگاه او را متصلب و ایدئولوژی زده «غیرعلمی» می دانند.
سیدجواد طباطبایی مدعی ایرانشهری و انحطاط اندیشه سیاسی در ایران پس از تمدن اسلامی است. او این ادعا را تا امروز هم که انقلاب اسلامی در «سنت سیاسی مشهور و غالب غرب» شالوده شکنی کرده و طرحی منتقدانه و پرسشگرانه درانداخته، بسط می دهد.
وی مدعی امتناع اندیشه به طور عام و زوال و انحطاط اندیشه سیاسی به طور خاص در ایران است.

آقای روحانی می دانسته به چه کسی جایزه می دهد یا نه؟ منطقا باید به کسانی که با اندیشه و مدل سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی مشکل دارند ، در غرب جایزه بدهند و نه در جمهوری اسلامی به دست رئیس جمهور. جالب اینکه برخی از روشنفکران متجدد غربگرا، درباره مشرب فاشیستی و ایدئولوژی زده طباطبایی ابراز نگرانی کرده اند و معتقدند او هرچه هست، اندیشمند و فیلسوف آزاداندیش نیست. این هم از بدایع روزگار است که کسی، اندیشه و تمدن اسلامی را با برچسب ایدئولوژی تخطئه کند، حال آن که خود در نفی و اثبات، از روی صندلی جزمیت و تصلب و تعصب حرف می زند!

انتهای پیام/

کد خبر : 59913
تاريخ ثبت خبر : 25 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:21
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)