| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«جامعه‏ شناسی مذاکرات هسته‏ ای با تأکید بر پیامدهای آن در حوزه عرفی‏ شدن» منتشر شد

کتاب «جامعه‏ شناسی مذاکرات هسته‏ ای با تأکید بر پیامدهای آن در حوزه عرفی‏ شدن» زمستان 94 به سفارش مرکز رصد دفتر تبلیغات اسلامی، توسط موسسه بوستان کتاب چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه؛ با وجود کثرت تحلیل‏ها و بررسی‏ های صورت‏ گرفته پیرامون مذاکرات و توافق هسته‌ای، غالب این تحلیلها از موضع سیاسی و حقوقی صورت گرفته و سایر ابعاد آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به نظر می ‏رسد توافق هسته‌ای فراتر از یک موافقت‌نامه بین‌المللی بوده و با وجود اهمیت ابعاد حقوقی و سیاسی، ابعاد دیگر آن و به خصوص بعد اجتماعی آن، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

کتاب «جامعه‏ شناسی مذاکرات هسته‏ ای با تأکید بر پیامدهای آن در حوزه عرفی‏ شدن» مسئله هسته ‏ای را به عنوان مسئله ‏ای عینی و تأثیرگذار در فضای اجتماعی جامعه ایران، از منظر جامعه‏ شناسی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این کتاب حاصل نشستی است با همین عنوان که در مرکز رصد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده است و در آن دکتر علیرضا شجاعی ‏زند، عضو هیئت علمی گروه جامعه ‏شناسی دانشگاه تربیت‏ مدرس، حجت ‏الاسلام والمسلمین دکتر داوود مهدوی‏ زادگان، عضو هیئت‏ علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی، حجت ‏الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار، عضو هیئت ‏علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دکتر پرویز امینی، پژوهشگر حوزه جامعه‏ شناسی سیاسی به بیان دیدگاه ‏های خود پرداخته ‏اند.

ww9e_3557787.jpg
سکولاریزاسیون که به‌ «عرفی‌شدن»‌ یا‌ به‌ تعبیری‌ «دنیاگرایی» ترجمه شده است، در این کتاب، عمدتا در عرصه سیاسی ـ اجتماعی مورد توجه بوده و به مثابه گذر از وضع انقلابی به غیرانقلابی و تغییر گفتمان انقلاب و مناسبات آن به گفتمان عادی و غیرانقلابی در نظر گرفته شده است.

از این منظر باید توجه کرد که قطعا عوامل متعددی در عرفی‏ شدن موثر است و در این کتاب مذاکرات هسته ‏ای صرفا به مثابه یک پدیده سیاسی اجتماعی که می ‏تواند بر پدیده عرفی ‏شدن تأثیرگذار باشد، مورد مطالعه قرار گرفته است.

این کتاب زمستان ۹۴ به سفارش مرکز رصد دفتر تبلیغات اسلامی، توسط موسسه بوستان کتاب با شمارگان ۱۱۵۰ نسخه و با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شده و روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 15784
تاريخ ثبت خبر : 23 دی 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:13
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)