| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سیدمحمدرضا شریعتمداری عنوان کرد:


تولید۷۰ مقاله تخصصی با موضوع علوم اسلامی در موسسه امام رضا(ع)

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از تولید ۷۰ مقاله تخصصی در زمینه علوم اسلامی خبر داد.

به گزارش ئایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا شریعتمداری، معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ۱۳ تیرماه در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح روشمندسازی علوم اسلامی با بیان اینکه موسسه امام رضا(ع) از موسسات حوزوی است که در زمینه تاریخ و فقه و کلام و … مشغول فعالیت است بیان کرد: این موسسه بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده و تلاش شده تا علاوه بر دروسی که طلاب در حوزه آموزش می‌بینند دروس تخصصی وجود داشته باشد تا طلاب بتوانند مشکلات جامعه را بر این اساس رفع کنند.

وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی در حوزه بالاترین مرتبه برای یک موسسه و مدرسه علمیه است افزود: ۹ رشته در این موسسه در سطوح مختلف دو تا چهار دائر است و در رشته‌هایی مانند تاریخ تشیع، اهل بیت، فقه مضاف و … دانش‌پژوه داریم.

شریعتمداری با بیان اینکه هدف ما آموزش پژوهش و کسب مهارت انجام پژوهش است تصریح کرد: کلاس‌های این موسسه به صورت پژوهش‌محور انجام و هر سال دو کلاس در این زمینه در موسسه به عنوان کار کلاسی دائر است.

وی با بیان اینکه نوشتن در دانشگاه‌ها و حوزه تابو شده است عنوان کرد: در این موسسه تلاش شده تا این تابو شکسته شود و طلاب بتوانند به صورت عملی وارد این عرصه شوند و در این راستا در سال قبل، ۷۰ مقاله علمی تولید شده است.

معاون پژوهشی موسسه امام رضا (ع) عنوان کرد: ما مدعی نیستیم که قبلا در حوزه علمیه روشی وجود نداشته و حالا قرار است روشمند شود بلکه قصد ما آموزش روش‌های تحقیق و پژوهش در زمینه علوم انسانی به خصوص معطوف به مشکلات روز جامعه است.

شریعتمداری در پاسخ به سؤال ایکنا که روشمندسازی منجر به دانشگاهی کردن حوزه شده است، با بیان اینکه هدف ما ایجاد و مهارت‌بخشی به محققان حوزه است تصریح کرد: متاسفانه در حوزه علمیه میان فعالیت‌های نظری علمی با تحقیق و پژوهش فاصله ایجاد شده است البته در دانشگاه‌ها نیز دنبال تحقیقات اثبات‌گرایانه و تجربی هستند که امروز این رویکرد‌ها نیز کمتر مورد توجه است، زیرا اصل در تحقیقات تجربی کنونی دنیا، بر بی روشی است لذا دانشگاه چیزی ندارد که بخواهد به حوزه علمیه بدهد.
انتهای پیام/

کد خبر : 71327
تاريخ ثبت خبر : 16 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:41
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)