| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سید صمصام الدین قوامی:


توسعه مدیریت انقلاب اسلامی باید جهان اسلام را در برگیرد

امام جمعه پردیسان قم در نشست علمی «انقلاب اسلامی و توسعه مدیریت» گفت: توسعه مدیریت انقلاب اسلامی نباید محدود به ایران شود و باید جهان اسلام را در برگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مرکز همکاری های علمی و بین الملل و پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سلسله نشستهایی برگزار می شود.

نشست علمی «انقلاب اسلامی و توسعه مدیریت» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی،  27 مردادماه در این پژوهشگاه برگزار شد که گزارشی کوتاه از این نشست ارائه می شود:

حجت الاسلام عراقی در ابتدای این نشست اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

عراقی گفت: از جمله این برنامه ها می توان به سلسله نشست های علمی مربوط به توسعه معرفتی و پیشرفت علوم انسانی و اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد. نشست علمی «انقلاب اسلامی و توسعه مدیریت» نخستین نشست علمی از مجموعه این سلسله نشست ها است.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در برگزاری این نشست ها تبیینی و مخاطب هم برون مرزی است. خلاصه ای از این مباحث پس از پیاده سازی و بازنویسی به زبان های انگلیسی و عربی ترجمه و عرضه می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی با طرح این پرسش که چرا انقلاب اسلامی برای ارائه کارآمدی نیازمند توسعه مدیریت است؟ مباحث خود را شروع کرد.

امام جمعه پردیسان قم ضمن بیان قلمرو کارآمدی، تعریف توسعه و مدیریت به عنوان مقدمه مباحث اظهار داشت: توسعه مدیریت با توسعه مدیران اشتباه نشود. توسعه مدیریت یعنی کارآمدی نظام در نظام های گزینشی، انگیزشی، آموزشی، پژوهشی، پرورشی و...

قوامی ۴۰ سالگی انقلاب را علامت کمال دانست و به کارآمد بودن توسعه مدیریت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توسعه مدیریت انقلاب اسلامی نباید محدود به ایران شود و باید جهان اسلام را در برگیرد و مدیریت آن باید فقه بنیان باشد.

وی توسعه مدیریت در پرتو مدیریت اسلامی را در بعد نظری در سه بخش ورود اسلام در دانش مدیریت، ورود فقه در دانش مدیریت (فقه الاداره) و ورود تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن در دانش مدیریت دانست و در بعد عمل و اجرا هم به توسعه مدیریت در پرتو اتحاد امامت و امارت اشاره کرد.

حجت الاسلام قوامی در نهایت به بحث توسعه مدیریت در پرتو نهادهای رسمی حوزوی اشاره نمود و برخی نهادها که سمت و سوی توسعه مدیریت اسلامی دارند را برشمرد.

در ادامه نشست علمی، پرسش های حاضران مطرح و توضیحات لازم توسط استاد ارائه شد.

در پایان جلسه، دبیر علمی نشست، به جمع بندی مباحث ارائه شده پرداخت.

کد خبر : 74891
تاريخ ثبت خبر : 3 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:07
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)