| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

ناصر سقای بی‌ریا در اختتامیه سومین هفته تمدن نوین اسلامی:


تضارب آرا و برگزاری مناظره ما را زودتر به تمدن نوین اسلامی می‌‌رساند

رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی در مراسم اختتامیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: اگر ما هدف خود را بر تضارب آرا قرار دهیم و در هر کدام از مراکز علمی دانشجویی و حوزوی برگزاری نشست ها و مناظره ها را مهیا کنیم زودتر به نتیجه می رسیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر سقای بی ریا رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی در اختتامیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی و افتتاحیه سومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی گفت:  برای رسیدن به اهداف بزرگ همت عالی و تداوم ضرورت دارد. ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در طی چند دهه ثابت کردند اهل جهاد هستند و اکنون امید ما به نسل های جوان است.

وی افزود: ابتدای هر حرکت با علم آموزی آغاز می شود. در طول تاریخ تمدن به قبل و بعد از اسلام تقسیم نشده اما جاهلیت به قبل و بعد از اسلام تقسیم شده است و اکنون ما در دوران جاهلیت مدرن قرار داریم و امید داریم به تمدن عدالت گستر حضرت مهدی(عج) برسیم و تجربه برگزاری هفته تمدن نوین اسلامی را می توانیم نمونه جدیدی از این تلاش ها بدانیم.

سقای بی ریا گفت: اگر ما هدف خود را بر تضارب آرا قرار دهیم و در هر کدام از مراکز علمی دانشجویی و حوزوی برگزاری نشست ها و مناظره ها را مهیا کنیم زودتر به نتیجه می رسیم و برگزاری هفته تمدن نوین اسلامی این تجربه را پیش روی ما می گذارد.

به گفته وی نگاهی به دستاوردهای سه هفته علمی گذشته ثابت می کند الگوی جدیدی از کار علمی انجام شده است که می تواند افراد بیشتری را مشارکت دهد.

امید داریم به تمدن عدالت گستر حضرت مهدی(عج) برسیم و تجربه برگزاری هفته تمدن نوین اسلامی را می توانیم نمونه جدیدی از این تلاش ها بدانیم

رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی بیان کرد: برگزاری همایش‌ها بسیار پرخرج است، اما هزینه های صرف شده در این همایش حداقلی بوده که با مشارکت مراکز و هدایت شورای فرهنگی بیت رهبری این ساماندهی انجام گرفت.

وی با اشاره به آمار مقاله های رسیده در هفته های علمی گذشته گفت: در اولین هفته علمی ۴۲ مقاله در قالب چند جلد کتاب رونمایی شد.در دومین هفته ۵۳ مقاله برگزیده شدند که اولین قدم ها به سوی تلاش های علمی در ظرفیت سازی برای تمدن نوین اسلامی را هموار کرد.

سقای بی ریا ادامه داد: سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی یک هفته برگزار شد که در آن همایش های نیم روزه برگزار گردید و قبل از آن چندین پیش نشست هم برگزار شده بود و در طول سال هم فعالیت های علمی ادامه دارد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان گفت: امید داریم هفته علمی را از قالب ملی به میان کشورهای اسلامی ببریم و در عمل جوانان که مسئولان و مجریان امور در سال های آینده هستند، این حرکت پرشور را آغاز کنند و مردم دنیا هم این الگو را ببینند زیرا مجموع این فعالیت ها برای ظهور ولی عصر(عج) و برپایی حکومت عدل خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر : 63669
تاريخ ثبت خبر : 9 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 20:03
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)