| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشتی از محمد فنایی اشکوری؛


ترامپ و گستاخی مغالطه

دروغ، مغالطه، فریبکاری، باطل را حق نشان دادن و زشت را زیبا عرضه کردن از کارهای شیطانی است که ترامپ به خوبی نشان می دهد این درس استادش شیطان را به خوبی آموخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد فنایی اشکوری، استاد فلسفه تطبیقی در یادداشتی به سخنان ترامپ در سازمان ملل علیه صلح و امنیت جهانی و موضع گیری هایش علیه مردم مستضعف یمن و … واکنش نشان داده است که اکنون این متن را با هم می خوانیم:

شنیدن یاوه‌سرایی دونالد ترامپ ـ رئیس جمهور آمریکا ـ در سازمان ملل برای شناخت ماهیت پلید و شیطانی سیاست حاکم بر دنیای امروز بسیار لازم و عبرت آموز است. این خطابه یک بار  دیگر نشان می دهد که تعبیر امام خمینی(ره) دربارۀ آمریکا به عنوان شیطان بزرگ تا چه اندازه درست، دقیق و حکیمانه بوده است. این سخنرانی علاوه بر گستاخی، و عربده کشی و جنگ طلبی و بی ادبی، مملو از  دروغ و مغالطه است و  دورویی و  شیطنت نظام آمریکا را به خوبی به نمایش می گذارد.

ترامپ از یک سو آمریکا را کشوری مدافع صلح معرفی می کند و بشریت را برای استقرار صلح دعوت می کند، اما از  سوی دیگر در  همان سخنرانی کشورهایی مثل کره شمالی و ایران را تهدید به جنگ می کند. او  در  همان سخنرانی که از صلح و انسانیت سخن می گوید چند بار از ترومن یاد می کند که فرمان بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی را صادر کرد و صدها هزار مردم بی گناه را پودر و  دود کرد. او از صلح سخن می گوید، در حالیکه در  همان سخنرانی از افزایش بی سابقه بودجه نظامی آمریکا سخن می گوید، و این در حالی است که بیشترین صادراتش به جهان سلاحهای ویرانگر و کشتار جمعی است. او از یکسو از مبارزه با تروریزم سخن می گوید، اما در همان زمان از کشورهایی که در صف مقدم مبارزه با تروریزم هستند و بیشترین هزینه را در این راه پرداخته اند به عنوان تروریست و حامیان تروریزم یاد می کند.

ترامپ از یک سو برای نقض حقوق بشر و چند زندانی جاسوس دلسوزی می کند، اما در همان سخنرانی کل کشور کره شمالی را با میلیون ها مردمی که در آن زندگی می کنند تهدید به نابودی کامل با بمب هسته ای می کند. ترامپ از یکسو از دموکراسی و آزادی دفاع می کند و از  کشورهای مخالف سلطۀ استعماری خودش با لحنی وقیحانه به عنوان دیکتاتوری حمله می کند، اما از  سوی دیگر از  دیکتاتوری ترین و ارتجاعی ترین حکومت ها مثل دولت سعودی و حکام قبیله ای عصر جاهلی کشورهای حاشیه خلیج فارس تجلیل می کند و از آنهابه عنوان دوستان و هم‌پیمانان ارزشمندش یاد می کند. در حالی که هر ساله هزاران زن و کودک و غیرنظامی زیر بمباران‌های آمریکایی در سراسر جهان به خاک و خون می غلطند ترامپ از ظلمی که در جایی به یک آمریکایی شده اشک تمساح می ریزد. در حالی‌که عربستان سعودی به یمن تجاوز کرده و بخشی از این کشور مظلوم را اشغال کرده و هر روز جمعی از  زنان و کودکان بیگناه را بمباران و زیرساختهای یمن را نابود می کند، ترامپ ایران را عامل مصائب یمن معرفی می کند، در حالی که در صورت درستی همۀ ادعاهای آنها ایران به یمنی‌ها در مقابل تجاوز و اشغال بیگانه کمک می کند.

عجیب‌تر و تأسف بارتر از همۀ اینها این است که مشتی ابله هم در آن جلسه با اینکه این سخنان سخیف و مواضع متناقض و ضد حقوقی و ضد انسانی را می شنوند، برای این یاوه گویی‌های گستاخانه کف می زنند. آیا آنها از دیدن این دو رویی آشکار عاجزند؟ یا بااینکه می بینند کف می‌زنند؟  آیا این همه کافی نیست که چشم ها را باز کند تا ماهیت پلید قدرت‌های حاکم و اندیشه حاکم بر دنیای امروز را ببینند!

ترامپ بر سر مردم دنیا منت می گذارد که با اینکه سازمان ملل یک نهاد جهانی است اما آمریکا به تنهایی ۲۲ در صد هزینه آن را تأمین می کند. حق این است که همۀ بودجۀ سازمان ملل را باید آمریکا بدهد، چون سازمان ملل دربست در خدمت آمریکا است و آمریکا بیشترین بهره را از این سازمان می برد. یک نمونه کوچک از این امتیاز در همین  سخنرانی دیده می شود که ترامپ به خود حق می دهد از وقت تعیین شده تجاوز کند و هر قدر که خواست سخنرانی‌اش را طولانی کند. آیا هیئت رئیسۀ سازمان ملل به سران دیگر کشورها چنین اجازه ای می‌دهد؟

این سخنرانی چهرۀ شیطانی آمریکا را به خوبی نشان می دهد. دروغ، مغالطه، فریبکاری، باطل را حق نشان دادن و زشت را زیبا عرضه کردن از کارهای شیطانی است که ترامپ به خوبی نشان می دهد این درس استادش شیطان را به خوبی آموخته است و اصلا او خود ابلیس است که در قالب و جامۀ موجودی بنام ترامپ آشکار شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 53631
تاريخ ثبت خبر : 3 مهر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:24
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)