| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حجت الاسلام نواب خبر داد:


تدریس فقه هنر در فیضیه

مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه فعالیت‌های حوزویان در عرصه هنر باید بازخورد بیرونی داشته باشد، گفت: با وجود تلاش‌هایی که انجام شده، اما هنوز نتوانسته‌ایم با بدنه سینمای کشور ارتباط پیدا کنیم.

به گزارش طلیعه؛  حجت الاسلام سید محمد حسین نواب ظهر پنج‌شنبه در بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور از دستاورد‌ها و توانمندی‌های مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه این مدرسه از سال ۸۳ فعالیت خود را شروع کرده ‌است، گفت: در سال ۸۸ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه حوزویان به مسائل نظری در سینما، رویکرد این مدرسه به بررسی مسائل نظری هنر بویژه نسبت بین دین و هنر معطوف شده است.

وی از راه اندازی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با مجوز وزارت علوم خبر داد و گفت: در این موسسه تاکنون ۵ دوره کار‌شناسی ارشد فلسفه هنر با پذیرش ۱۲۰ نفر و دو دوره دکترای هنر دینی با حضور ۲۰ نفر، برگزار شده است.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه کتابخانه این مدرسه شامل کتاب‌هایی کمیاب و کم نظیر است، گفت: طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که عموم نخبگان و فرهیختگان به جدید‌ترین و بهترین آثار فرهنگی دسترسی آسان داشته باشند و اعتقادی به ایجاد زندان کتاب نداریم.

حجت الاسلام نواب از تدریس فقه هنر در مدرسه فیضیه خبر داد و گفت: در ابتدا تدریس این رشته مخالفان و منتقدانی داشت اما در ادامه با توجه به تبیین و تشریح موضوع و نگاه عمیق به مقوله هنر حامیانی در سطح مراجع عظام تقلید پیدا کرده‌ایم.

وی با تاکید براینکه مراکز پژوهشی روزآمدی در زمینه مقوله‌های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌ایم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید ایجاد ارتباط عینی و نتیجه بخش میان دستاوردهای حوزوی هنر دینی و با جامعه هنری کشور باشد.

کد خبر : 3032
تاريخ ثبت خبر : 20 دی 1393
ساعت بارگزاری خبر : 20:57
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)