| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تحلیل فلسفه ختم نبوت از دیدگاه استاد مطهری

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تحلیل فلسفه ختم نبوت از دیدگاه استاد مطهری» توسط صدیقه واگذاری نگاشته و محمود صیدی، استاد راهنما و حسن مرادی، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه شاهد دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تحلیل فلسفه ختم نبوت از دیدگاه استاد مطهری» توسط صدیقه واگذاری نگاشته شده است.

محمود صیدی، استاد راهنما و حسن مرادی، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه شاهد دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

چکیده:

یکی از مباحث روشن و ضروری در کلام اسلام، مسئله ختم نبوت است، به این معنا که بعد از پیامبر اسلام  پیامبری مبعوث نخواهد شد، اما تبیین فلسفه این مسئله در کلام جدید شکل نوینی به خود گرفته است و برخی روشنفکران مسلمان با نگرش و پرسش های برآمده از مدرنیسم به تحلیلی مغایر با تحلیل سنتی به آن پرداخته اند.

آنان با نگاهی متفاوت براین باورند که بلوغ رشد عقلی بشر یا پویایی علوم جدید موجب ختم نبوت است.
نوشتارحاضر بر آن است پس از تحلیل و نقد دیدگاههای روشنفکران به این نکته می پردازد که فلسفه خاتمیت را باید درخوددین، یعنی کمال و تحریف ناپذیری اسلام و همچنین در وجود پیامبر اعظم(ص) جستجو کرد.
درادامه به دلیل آنکه خاتمیت دینی دلیل بر جامعیت آن است، جامعیت دین اسلام را برای همه  فرهنگ ها و همه زمانها و مکانها اثبات شده است.
آن گاه از این سخن خواهیم گفت که دین مدعی خاتمیت، ناگزیر باید توان حکومت بر انسان‌ها از هر فرهنگ و هر نژاد در هر زمان و مکانی را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر : 57453
تاريخ ثبت خبر : 15 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:00
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)