| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


تجدید چاپ کتاب «بی من، با ولی»

موضوع ولایت فقیه در اسلام، موضوع تازه‌ای نیست و از همان آغاز مطرح بوده است؛ یعنی از همان روزی مطرح شد که پیامبر اکرم(ص) به عنوان نخستین فقیه جامعه برای خودشان در کارهای مختلف، ولی انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «بی‌ من، با ولی» از «مقدمه و سه فصل چرا ولایت فقیه، تنهایی ولی فقیه و ولایتمداری» تشکیل شده است.این کتاب نوشته انسیه سادات هاشمی با نگاهی نو و قلمی روان درباره ولایت فقیه نگاشته شده است.

در فصل اول عناوینی همچون: «مفهوم ولایت فقیه، پیشینه و چرایی ولایت فقیه، قرآن و حکومت، اگر حکومت این قدر ضرورت داشت علی(ع) سکوت نمی‌کرد، چه اصراری به وجود رهبر دینی است، آیا با رساله‌ نوشتن کار حکومت اسلامی راه می‌افتد، ولی‌ فقیه‌های بعد از امام زمان(عج)‌، مقبولیت ولی‌فقیه؛ آیت ‌الله‌ خامنه‌ای چطور رهبر شد، صلاحیت مقام معظم رهبری، اعلم ‌بودن، رفراندوم دوباره و مدینه فاضله جامعه بدون حکومت» مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در رابطه با مفهوم ولایت فقیه نوشته است: «ولایت فقیه هم یعنی جامعه اسلامی به دست کسی سپرده شود که علم تخصصی به اسلام دارد و می‌تواند برای مسائل جدیدی که پیش می‌آید، از علمش بهره بگیرد و حکم بدهد».

26

 

نویسنده در فصل دوم کتاب به مباحثی مانند: «تنهایی ولی فقیه گذشته و حال، تعریف عوام و خواص، نشانه‌های مرگ ارزش‌ها در جامعه، متغیرها، ولایت‌ ستیزی در تاریخ اسلام، در سقیفه چه خبر بود، ایجاد رعب و وحشت در شهر، شبهات پس از پیامبر(ص)، خواص و شبهات، سعد وقاص، عبدالله بن عمر، محمد بن حنفیه، دنیاطلبی خواص و عوامل تنهایی ولی در زمان کنونی» پرداخته است.

نویسنده در بخش «تنهایی ولی فقیه؛ گذشته و حال» نگاشته است: «تاریخ بارها ولی خود را تنها گذاشته و امانت خدا را بر زمین نهاده است. سقیفه و کربلا از نمونه‌های بسیار تلخ تنهایی ولی هستند. امروز هم نشانه‌هایی از تکرار تاریخ می‌بینیم. مهم‌ترین عاملی که در طول تاریخ باعث تنهایی ولی شده و بدترین حوادث را برای اسلام رقم زده است، مرگ ارزش‌ها است.»

گفتارهایی نظیر «روش پیغمبر(ص) برای ایجاد جامعه اسلامی، اصول ولایتمداری، حاصل ولایتمداری، تکلیف پیوستگان به دشمن، عشق و ولایت، نشانه‌های بی‌ولایتی در روایات، راه‌حل، نظام جمهوری اسلامی و ولایت امر، تنظیم قانون اساسی بر اساس ولایت امر، ارتباط ارکان و ارگان‌های نظام با ولایت فقیه، رئیس جمهور و وزیران» در فصل سوم دیده می‌شود.

چاپ دوم کتاب «بی‌ من، با ولی» در ۱۴۴ صفحه، قطع پالتویی و قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 32669
تاريخ ثبت خبر : 27 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:13
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)