| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تبیین آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی از منظر قرآن

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تبیین آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی از منظر قرآن (عوامل، پیامدها و راهکارها)» توسط سحر آب‌فر نگاشته و مجید معارف، استاد راهنما و سیدمحمدمهدی ابوترابی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تبیین آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی از منظر قرآن (عوامل ، پیامدها و راهکارها(» توسط سحر آب‌فر نگاشته شده است.

مجید معارف، استاد راهنما و سیدمحمدمهدی ابوترابی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشکده الهیات بودند.

چکیده:

جامعه انسانی سال ها قبل از پیدایش ما وجود داشته است و البته پس از ما نیز باقی خواهد ماند . جامعه به وسیله خود انسان ها و در جهت رفع پاره ای از نیازها و بدست آوردن منافع و البته آسایش و آرامش به وجود آمده است .

در هر جامعه ای دسته ایی از هنجارها و بایدها و نبایدها جریان دارد که همه افراد موظف به انجام آنها هستند و در این میان بیشتر مردم این هنجارها را رعایت می کنند و به ارزش‌های موجود در جامعه عمل می کنند.

اما اگر خوب دقت کنیم درمی یابیم که گروهی نیز هستند که در پی تخلف از این هنجار ها هستند و در خلاف جهت آب شنا می‌کنند . قرآن کریم نیز بارها از اجتماع انسان ها سخن به میان آورده است و به آسیب شناسی اجتماعی جوامع انسانی پرداخته و راه‌های فلاح و سعادت را برای انسان بیان نموده است.

قرآن کریم، با نگاه به شخصیت انسانی و عوامل موثر در ایجاد شخصیت ، به نحوه اجتماعی شدن انسان می پردازد تا از این طریق عوامل اصلی و سازنده انحراف در فرد را تشخیص داده و راهکارهایی بنیادین برای از بین بردن و مقابله با آنها ارائه دهد.

در واقع قرآن کریم ناهنجاری ها و ضد ارزش ها را از یک سو و ارزش‌ها و فضایل را از سوی دیگر تشریح فرموده است، تا از این طریق انسان خودش برای خودش تصمیم بگیرد که از اهل سعادت باشد و یا از اهل شقاوت.

این نوشتار کوشش در جهت تبیین انحرافات اجتماعی عصر حاضر با مطالعه آیات قرآن است . نگارنده در پی تطبیق آیه‌های قرآن با آسیب‌های جوامع بشری است، تا بتواند راهکارهایی قرآنی که مناسب و کارآمد هستند را مطرح کند .

علاقه مندان می توانند متن کامل این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 72191
تاريخ ثبت خبر : 27 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:35
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)