| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


تازه های نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)

آثار جدیدی به همت دفتر نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل ازروابط عمومی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، کتاب «الزامات و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن کریم» به همت دفتر نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و قلم دکتر علیرضا جعفرزاده کوچکی به بازار نشر عرضه شد.

کتاب حاضر با الهام از آموزه های نورانی قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه «حماسه اقتصادی» تدوین شده است.

در عصری که بحران های اقتصادی، بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا را در سراشیبی سقوط قرار داده و اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری لیبرال نیز نتوانسته پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشد و از طرفی تولید کالاها به شکلی بیمارگونه به سمت مصرف گرایی محض رفته و زمینه اتلاف سرمایه های بشری را فراهم کرده است، این اقتصاد اسلامی است که به عنوان یکی از ضروریات جامعه اسلامی می تواند باعث استفاده بهینه از منابع محدود کشور و گفتمان غالب شود.

الزامات و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن کریم در ۱۹۲ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزه معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق)علیه السلام( آمادۀ ارائه به علاقه مندان است.

همچنین جلد سوم دایره المعارف ادیان به همت دفتر نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در معرض دید عموم قرار گرفت.دایره المعارف ادیان نوشته ویرجلیس فرم از منابع معتبر حوزه «دین شناسی» است. این اثر با اینکه از تالیفات متاخر نیست اما از جامعیت، تنوع و دقت ویژه ای برخوردار است که آن را متمایز از تالیفات دیگر با مضمون مشابه در این حوزه کرده است. در این اثر، اطلاعات مربوط به ادیان ابتدایی، ادیان قدیمی و ادیان زنده جهان جمع آوری شده است.

در این اثر که مدخل ها به ترتیب الفبای انگلیسی و ترجمه فارسی چیده شده است، اطلاعات بسیار مفیدی در حوزه دین پژوهی و مطالعات مقایسه ای در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. برای ترجمه این دایره المعارف مجموعه ای از متخصصان و مترجمان حوزه ادیان و عرفان همکاری کرده اند.

دایره المعارف ادیان در ۲۷۴ صفحه و با قیمت ۱۵۵ هزار ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزه معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق)علیه السلام( آمادۀ ارائه به علاقه مندان است.

کتاب حقوق کودک در نظام حقوقی ایران  هم به قلم دکتر عاطفه عباسی کلیمانی استادیار دانشگاه امام صادق (علیه السلام)به صورت مشترک بین دفتر نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و بنیاد حقوقی میزان به رشته تحریر درآمد.

موضوع حقوق کودک با توجه به تعریف نظام مبتنی بر فقه جمهوری اسلامی ایران از کودک، نحوه اعمال مجازات جرایم ارتکابی کودکان، فرایند دادرسی کیفری جرایم و غیره، ضرورت دارد براساس آخرین تغییرات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری (۱۳۹۲) به طور دقیق بررسی شود.

این کتاب بر آن است تا ضمن احصای حقوق کودکان در حوزه کیفری از طریق مطالعه نظام حقوقی ایران و اسناد بین المللی به ویژه کنوانسیون حقوق کودک و پروتکل الحاقی آن، موضوع یادشده را بررسی کند.

حقوق کودک در نظام حقوقی ایران در دو فصل و پنج گفتار در ۱۵۸ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار ریال آمادۀ ارائه به علاقه مندان است.

کتاب «خواندن متون مطبوعاتی» به قلم ربابه پهلون باقری و ندا کاووسی چهارمین محصول مشترک پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) برای استفاده دانشجویان رشته های آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی با قیمت ۲۰۰ هزار ریال به بازار نشر آمد.

انتهای پیام/

کد خبر : 42229
تاريخ ثبت خبر : 3 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:53
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)