| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«تاریخ در قرآن؛ تفسیر اجتماعی آیات تاریخی» منتشر شد

«تاریخ در قرآن؛ تفسیر اجتماعی آیات تاریخی» نام كتابی است كه اخیراً از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان تبلیغات اسلامی به طور مشترك چاپ و منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در پاسخ به این پرسش که منظور از «تاریخ در قرآن» چیست؟ دو منظور می توان داشت: نخست، بررسی همه آیاتی که به شکلی به گذشته و پدیده های تاریخی مرتبط اند و دوم آنکه می تواند نوعی تفسیر موضوعی از آیات تاریخی قرآن منظور باشد.

این کتاب در سه بخش به تاریخ و تاریخ نگاری قرآنی، وقایع تاریخی در قرآن و بررسی مسائل فلسفی تاریخ از منظر قرآن می پردازد.

هر بخش دارای فصول متعددی است که به عنوان مثال در بخش وقایع تاریخی در قرآن موضوعاتی مانند: وقایع و اقوام تاریخی قبل از اسلام، سرگذشت پیامبران و وقایع تاریخی صدر اسلام به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دکتر مجید کافی، دانشیار و مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نویسنده این کتاب است. از این نویسنده تا کنون کتاب های «فلسفه علم و علم دینی با تأکید بر آیات قرآن»، «نظریه اجتماعی ارتباط در قرآن»، «جامعه شناسی تاریخی»، «فلسفه نظری تاریخ» و «تغیرات اجتماعی در اندیشه های سیدجمال الدین اسدآبادی» به رشته تحریر درآمده است.

علاقه مندان به این کتاب می توانند آن را به قیمت ۲۰ هزار تومان از کتاب فروشی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، نبش زرتشت غربی و یا با مراجعه به سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی  rihu.ac.irخریداری کنند.


انتهای پیام/

کد خبر : 72496
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:55
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)