| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی خبر داد:


تأسیس مرکز رشد علوم انسانی کوششی برای کاربردی‌سازی علوم انسانی

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، این پژوهشگاه را کانون تلاقی و تعاطی اندیشه‌های مردان و زنان ایرانی دانست و تأکید کرد: در سال 97 نیز رویکرد کاربردی‌سازی علوم انسانی را در چارچوب برنامه توسعه راهبردی دنبال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایسنا، حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از پیگیری طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی (معطوف به پیشرفت کشور) در سه بخش مبانی، بازشناسی انتقادی و کاربست نتایج پژوهش‌های علوم انسانی خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون نزدیک به ۳۰ پروژه قابل توجه به تصویب رسیده که مجریان آن نخبگان تراز اول علوم انسانی در کشور هستند.

وی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال با همکاری ۴۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با ارائه سخنرانی‌های ارزشمند از صاحبنظران در جلسات آن، تأسیس دبیرخانه دائمی این جشنواره را از برکات جانبی این رویداد عنوان و تأکید کرد: در کشور فراتر از تصور ما، استعداد و نیز علاقه به کاربردی‌سازی علوم انسانی وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه استعدادهای برتر این جشنواره برای بهره‌مندی از دستاوردهای علوم انسانی در جهت توسعه کسب و کار، ایجاد اشتغال، فناوری‌سازی علوم انسانی و کاربردی سازی آن الگوآفرینی کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: به واسطه تأسیس دبیرخانه دائمی، ارتباط با این دست از نخبگان حفظ شده و ایده‌های آن‌ها به مرکز رشد و فناوری علوم انسانی انتقال داده شود.

دکتر قبادی، اهتمام پژوهشگاه به گردآوری ایده‌های غیر متمرکز علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال را منجر به ایجاد یک نهاد هم‌افزاینده دانست و تصریح کرد: در اثنای این جشنواره به موضوعات عمیقاً کاربردی از جمله تولید نرم‌افزارهایی برخوردیم که می‌تواند در محیط شرکت‌های دانش‌بنیان یا سایر محیط‌های کسب وکار مستقیماً بهره‌برداری شود و توسعه یابد.

وی، تأسیس مرکز رشد علوم انسانی را موکول به سال ۹۷ دانست و توضیح داد: در این زمینه تعاملاتی را با وزارت‌ علوم برقرار کرده‌ایم و امیدوار هستیم بتوانیم ایده‌های برتر علوم انسانی را در این مرکز به اجرا بگذاریم.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برخی دیگر از اقدامات این پژوهشگاه در سال ۹۶ را برگزاری جشنواره توسعه و نقد کتب و منابع علوم انسانی دانشگاه‌ها در ۳۰ آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و چاپ تنها مجله علمی پژوهشی کشور با موضوع اختصاصی اقتصاد مقاومتی برشمرد و تأکید کرد: در سال ۹۷ نیز رویکرد کاربردی‌سازی علوم انسانی را ادامه خواهیم داد.

قبادی در همین زمینه به تشکیل کارگروه ویژه و جدید علوم انسانی و حل نیازها و چالش‌های کشور به عنوان چهارمین حوزه طرح‌ جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی در سال ۹۷ اشاره و ابراز امیدواری کرد: تشکیل این کارگروه، بتواند ظرفیت‌های ضمنی و صریح علوم انسانی را از طریق ارائه گزارش‌های راهبردی، توصیه‌های سیاستی، راهکارهای عملی و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت، اخلاق، بهداشت و نیز حل آسیب‌های اجتماعی کشور به فعلیت دربیاورد.

انتهای پیام/

کد خبر : 65407
تاريخ ثبت خبر : 18 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:13
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)