| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


بیست و هشتمین شماره فصلنامه حلقه وصل منتشر شد

دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش فصلنامه حلقه وصل ویژه تابستان ۹۷ را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در شماره ۲۸ حلقه وصل مطالب، مقالات و اخبار گوناگونی با موضوع همکاری های دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش به چشم می خورد.

بر پایه این گزارش از نخستین مطالب این نشریه «بر بال اندیشه» حاوی رهنمودهای کوتاه و کاربردی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه  و مقام معظم رهبری در خصوص رسالت معلمان و روحانیون در باب تعلیم و تربیت اسلامی است.

توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید حضرات آیات، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی به معلمان و دانش آموزان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از دیگر مطالب مفید و قابل استفاده این فصلنامه است.

«مدرسه عاشورایی» عنوان گفتاری از مدیر مسئول فصلنامه حلقه وصل به مناسبت ایام محرم و صفر است که حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی در گفت و گو با استدی و الفبا رسالت ها و وظایف معلم و دانش آموزعاشورایی را در تشریح است.

معرفی «مرکز شیعه شناسی حوزه علمیه قم» و نیز «کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوان»  وزارت آموزش و پرورش از دیگر مطالب حلقه وصل است که در آن ظرفیت های این دو مرکز جهت ارتقا همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تشریح شده است.

در بخش «فرزانگان» زندگی نامه و سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله  العظمی سید احمد خونساری و سبک زندگی این علم جلیل القدر به رشته تحریر ر آمده است.

حلقه وصل با انتشار دو مقاله «نو مفهوم پردازی فضای مجازی» و «همکاری ها در آیینه اسناد بالا دستی» تلاش کرده است به سهم خود در خصوص فضای مجازی مخاطبان را با فرصت ها و چالش های فصای مجازی و نیز جایگاه ستاد همکاری ها در ارکان حوزه و آموزش و پرورش آشنا نماید.

گزارش  تفصیلی از «نشست فصلی ستاد همکاری ها» به میزبانی وزارت آموزش و پرورش با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه، وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر ستاد همکاری ها، مدیر حوزه علمیه خواهران، معاونین وزیر و مدیر حوزه، فضای مناسبی را درخصوص اهتمام این دونهاد جهت تعامل  بیش از گذشته با یکدیگر فراهم نموده است.

از دیگر مطالب قابل توجه، گزارشی از نشست اعضای کمیته «برش برنامه پنج ساله همکاری های حوزه و آموزش و پرورش» است که در این نشست، نمایندگان  این دو نهاد  به بحث و مذاکره پیرامون تدوین برنامه پنج ساله پرداخته اند .

گزارش تفصیلی از بر گزاری دوره های آموزشی طلاب وظیفه در آموزش و پرورش در استان های خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان از دیگر گزارش های قابل توجه این شماره از فصلنامه است که در آن ضمن تبیین سرفصل های دوره های آموزشی، طلاب وظیفه  به بیان دیدگاهای خود در خصوص فرصت های خدمت در آموزش و پرورش و نیز برخی  انتقادات و پیشنهادات  پرداخته اند.

در بخش اخبار فصلنامه حلقه وصل اخبار و گزارش‌ها گوناگونی از کمیته های ستاد همکاری ها دربیست استان کشور به چشم می خورد که در نوع خود کم نظیر و نشان از پویایی و سرزنده بودن کمیته های استانی  در سراسر کشور دارد.

فصلنامه حلقه وصل به صاحب امتیازی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، مدیر مسئولی سید مجتبی ملکی و سردبیری کریم دلفانی و همکاری هیئت تحریریه هر سه ماه یک بار منتشر می گردد.

انتهای پیام/

کد خبر : 78293
تاريخ ثبت خبر : 28 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:47
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)