| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


بیست ویکمین شماره «اندیشه مهر» منتشر شد

بیست و یکمین شماره «اندیشه مهر» با مطالبی شامل گفتگو، گزارش، یادداشت، میزگرد و معرفی کتاب منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، بیست و یکمین شماره مجله الکترونیکی «اندیشه مهر» به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر با مطالب متنوعی منتشر شد.

در بخش گزارش که اولین بخش این شماره از نشریه است، گزارش تحلیلی با موضوع «میراث نظری ابن تیمیه برای مصلحان دینی» آمده است. همچنین گفتارهایی از حجت الاسلام خسروپناه درباره کارکردهای حسن و قبح از منظر خواجه نصیرالدین طوسی و مهدی جمشیدی درباره روند علوم انسانی اسلامی در سال گذشته در بخش گزارش مجله اندیشه مهر آمده است. گزارش نشست «تأملاتی پیرامون فلسفه و علوم انسانی » از دیگر مطالب این بخش است.

یکی از مطالب خواندنی بخش گزارش مجله اندیشه مهر، گزارشی از نشست گفتگوی علمی پروفسور برونو لاتور و حجت الاسلام حمید پارسانیا با موضوع «مذهب و نقش آن در بازسازی علوم اجتماعی » است.

در بخش گفتگوی این شماره از مجله، گفتگوی تفصیلی با مظفر نامدار با موضوع بررسی آسیب های معطوف به ایجاد طبقه ویژه خوار موسوم به «نومانکلاتورا » و نقد نظام دیوانسالاری حاکم بر دولت های پس از انقلاب اسلامی ایران انجام شده است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می دهیم. گفتگو با رضا ماحوزی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره موضوع بررسی جایگاه فلسفه اخلاق در فلسفه اسلامی از دیگر گفتگوهای این شماره از مجله اندیشه مهر است.

تفصیلی ترین و خواندنی ترین گفتگوهای این شماره مجله اندیشه مهر، گفتگو با همایون همتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره علوم انسانی اسلامی است. همتی در این گفتگو به تفصیل راجع به تحول علوم انسانی سخن گفته است. اما آخرین گفتگوی این شماره از مجله اندیشه مهر، گفتگو با یحیی قائدی راجع به نقش عقل در زندگی روزمره است.

در بخش یادداشت بیست و یکمین شماره مجله اندیشه مهر، هم یادداشت و مطالبی از  حسین فلسفی، استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد، مهدی مسائلی، محمدرضا جوادی یگانه، علیرضا سمیعی و فرزاد جهان بین آمده است.

میزگرد «جایگاه هگل در تاریخ فلسفه» با حضور اساتید مختلف فلسفه از دیگر بخش های این شماره از مجله اندیشه مهر است. درا ین میزگرد مهدی بهرامی ،مترجم ، محمدمهدی اردبیلی  و مهدی پارساخانقاه، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند. در این میزگرد علاوه بر پرداختن به جایگاه هگل کتاب«شناخت هگل گرایی »، نوشته رابرت هم نقد و بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 50248
تاريخ ثبت خبر : 4 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:24
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)