| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


بیست‌و‌یکمین شماره فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد

بیست و یکمین فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا ویژه بهار ۹۶ با مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی و به سردبیری مسعود معینی‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، بیست و یکمین فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا ویژه بهار ۹۶ منتشر شد.

این شماره از فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا شامل پرونده های زیر است:

اسلامی سازی دانش تاریخ
آغازگر این پرونده مقاله ای از دکتر محسن الویری است که در آن مدلی برای اسلامی سازی دانش تاریخ ارائه شده است. در ادامه یادداشت هایی انتقادی از دکتر ابوالحسن فیاض انوش، دکتر زهیر صیامیان ، دکتر جهانبخش ثواقب ، دکتر جواد سلیمانی و دکتر علیرضا ملائی توانی  را از نظر خواهید گذراند. مقاله ای از  دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی؛ به همراه گفتارهایی از دکتر حسین سوزنچی، دکتر مجید کافی و دکتر محمدتقی سبحانی دیگر مطالب این پرونده را تشکیل می دهند.

 بازخوانی میراث حکمت عملی
در این پرونده که با محوریت درسگفتارهای استاد پارسانیا شکل یافته است؛ یادداشت ها و مقالاتی از دکتر حمید پارسانیا، دکتر قاسم ابراهیمی پور، دکتر محمدحسین بادامچی، سعید مقدم، حمید فاضل قانع و امین اسدپور را از نظر خواهید گذراند.

 وضعیت علوم انسانی در لبنان
در این پرونده که با هدف بازنمایی وضعیت علوم انسانی در لبنان تهیه شده است؛ آثار و گفتارهایی از آیت الله محمد یزبک، شیخ جعفرالمهاجر،  دکتر اکرم برکات، دکتر ابراهیم البدوی،  دکتر محمد شقیر، شیخ محمدحسن زراقط، دکتر ساری حنفی و دکتر طلال عتریسی را از نظر خواهید گذراند.

 تأملات
این پرونده شامل گفت و گویی با دکتر  سید محسن میری و یادداشتی از دکتر محمدمهدی حیدری در باب اسلامی سازی معرفت در مالزی است. همچنین یادداشتی شفاهی از ادریس هانی در باب  سیطره اندیشه های ابن تیمیه بر عقل عربی معاصر به همراه یادداشتی از سید مهدی موسوی با عنوان «مقدمه ای بر پیش نیازهای دانشجویی برای تولید علوم انسانی اسلامی» از دیگر مطالب این پرونده هستند. پایان بخش این پرونده نیز یادداشتی از دکتر علیرضا قائمی نیا در باب علوم شناختی است.

بیست و یکمین فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا ویژه بهار ۹۶  با مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی و به سردبیری مسعود معینی‌پور در ۳۰۸ صفحه با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 51573
تاريخ ثبت خبر : 30 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:27
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)