| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


بیستمین سالگرد ارتحال علامه جعفری برگزار می‌شود

به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقی جعفری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی طلیعه، بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی جعفری، چهارشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۱۹ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

حضور ۱۱ ساله علامه جعفری در حوزه علمیه نجف اشرف که آکنده از اساتیدی بسیار ممتاز و صاحب‌نظر هم چون: سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سید جمال‌الدین گلپایگانی، شیخ مرتضی طالقانی و … بود، تأثیر مهمی در شکل‌گیری شخصیت علمی و عملی او داشت، به‌گونه‌ای که در سن ۲۳ سالگی (سال ۱۳۶۶ ق) موفق به اخذ درجه اجتهاد از شیخ کاظم شیرازی شد و سپس خود در شمار مدرسین و اساتید کانون علمی نجف قرار گرفت. او در مدت‌زمانی نه‌چندان زیاد، توانست تألیفاتی پرشمار و عمدتاً بدیع از خود به یادگار نهد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به مجموعه ۱۵ جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی» و «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» در ۲۷ مجلد اشاره کرد. این دو اثر به‌نوبه خود، حاوی عمده‌ترین تفکراتی است که او به مدت ۴ دهه متناوب‌، به آن‌ها پرداخت و کوشید یافته‌های خویش را در قلمروهایی چون‌: انسان‌شناسی، جهان‌شناسی روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اخلاق، حکمت، فلسفه و عرفان، ارائه کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا و آقایان حسن بلخاری، مهدی محقق، منوچهر صدوقی سها و مهدی گلشنی سخنرانی می کنند. همچنین  در این برنامه پیغام تصویری احمد مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه هاروارد هم  برای حاضران پخش می شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پایین تراز میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشگر بشیری پلاک ۷۱ واقع است.

انتهای پیام/

کد خبر : 78521
تاريخ ثبت خبر : 21 آبان 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:00
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)