| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


بیان احکام و آداب شرعی امر به معروف و نهی از منکر در یک کتاب

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» ترجمه مبحث امر به معروف و نهی از منکر کتاب فقه‏ الصادق(ع) نوشته آیت ‏الله‏ محمدصادق روحانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، این کتاب، تحقیقی ارزشمند درباره اهمیت امر به معروف و جایگاه نهی از منکر در فقه شیعه است که فقیه اهل ‏بیت(ع)، آیت ‏الله روحانی، شاگرد آیت الله العظمی خویی و از علمای حوزه علمیه قم، به بحث درباره اهمیت و وجوب شرایط امر به معروف و نهی از منکر در در فرهنگ شیعی پرداخته است.

نویسنده در این کتاب، احکام و آداب شرعی و فقهی این فریضه واجب را به صورت مُستند، تبیین نموده و دیدگاه‏ های عالمان بزرگ شیعه، از آغاز تا عصر حاضر، را نیز در تبیین و توضیح این فریضه الهی مورد استفاده قرار داده است. اصل این بحث در فصل چهارم جلد نوزدهم کتاب ارزشمند و تحقیقی «فقه‏ الصادق(ع)» این استاد حوزه آمده است که به زبان عربی به رشته تحریر در آمده است و برای استفاده مخاطبان فارسی ‏زبان ترجمه شده است.

محتوای کتاب

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در سه فصل تنظیم و تدوین شده است: فصل اول، ادله وجوب امر به معروف و نهی از منکر می ‏آید. در در فصل دوم، مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‏ شود. این فصل در پنج مسأله، به تعریف معروف و منکر و حکم امر به مستحب، اقسام و بررسی شرایط امر به معروف و نهی از منکر، مراتب انکار و زخم زدن و کشتن بدون اجازه امام می ‏پردازد. در فصل سوم هم مباحثی تکمیلی مرتبط می ‏آید مانند ثبوت منصب حکومت برای مجتهد، مزاحمت مجتهدان نسبت به یکدیگر، جواز اقامه حدود برای حاکم شرع، امر به معروف و نهی از منکر خانواده، اخذ اُجرت در امر به معروف، وظیفه مصلح در قبال جامعه و…

برای تهیه این کتاب می ‏توان از طریق انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) (۰۲۵۳۷۸۳۸۰۵۳ و ۰۹۱۲۲۷۵۲۰۲۹) یا فروشگاه کلبه شروق ۰۲۵۳۳۷۸۳۸۱۴۴ یا سایت های مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir) و پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) اقدام کرد.

چاپ اول کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» نوشته آیت ‏الله‏ محمدصادق روحانی در ۱۹۶ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 70338
تاريخ ثبت خبر : 4 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:43
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)