| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

زیر نظر آیت الله اعرافی؛


«بنیان‌های دینی و فلسفی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» منتشر شد

مجموعه مقالات «بنیان‌های دینی و فلسفی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» زیر نظر آیت‌الله اعرافی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه؛ کتاب «بنیان‌های دینی و فلسفی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» مجموعه مقالات توصیفی و تحلیلی است که در بحث از تعلیم و تربیت منتشر شده است.

این نوشتار به قلم عباسعلی شاملی و شهناز یوسفی با نظارت آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه و صادق‌زاده قمصری تدوین شده است.

اثر حاضر یکی از ذخایر علمی در حوزه تعلیم و تربیت است که با تلاش این گروه از مؤلفان تدوین شده است. کتاب حاضر از نظر ساختاری و محتوایی، تلاشی است تا به زبان علمی، مبانی دینی نظام تعلیم و تربیت اسلامی را تبیین کرده و نظریه‌ای علمی و متقن از خاستگاه اسلام را به حوزه تعلیم و تربیت ارائه دهد.

موضوع این اثر، فلسفه و کلیات آموزش و پرورش است.

دین مقدس اسلام دارای نظامی فراگیر و شامل است. به نحوی که هر متخصص متعهد و منصفی از هر فنی، به نحوی با نظرات دین اسلام سروکار دارد. چرا که اسلام همانند دیگر ادیان الهی بر تمام شئون انسانی اعم از اقتصاد، اجتماع، سیاست، حکومت، … و به خصوص حوزه تعلیم و تربیت اشراف دارد. سرّ این واقعیت به طور اجمال این است که، اساساً دین را برنامه زندگی بشر دانسته‌اند. پس منطقاً این برنامه باید در تمام شئون زندگی او منطبق باشد.

تربیت در اسلام دارای راه و رسم منسجم و کاملی است. به همین منظور در قرآن و سنت برای انسان یک برنامه زندگی کاملاً منسجم و نظام‌دار طراحی شده است. انسان برای بهره بردن از آن برنامه کامل، سالم و همه جانبه باید تحت یک تربیت صحیح و البته فراگیر به نحوی که تمام طول عمر او و همه جوانب و ابعاد انسانی‌اش را در بر گیرد، باشد.

کتاب «بنیان‌های دینی و فلسفی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» در قطع وزیری و بهای ۱۶ هزار تومان از سوی شورای عالی آموزش و پرورش منتشر شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

کد خبر : 14687
تاريخ ثبت خبر : 6 دی 1394
ساعت بارگزاری خبر : 09:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)