| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

جهان‌بین در اختتامیه دومین هفته تمدن نوین اسلامی:


برگزاری ۷ همایش در هفته تمدن نوین اسلامی/ تجلیل از ۵ مقاله برتر

فرزاد جهان‌بین در اختتامیه دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با ارائه گزارشی از برنامه های دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: امسال 65 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها 58 مقاله مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، اختتامیه دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی صبح امروز نهم اسفندماه از ساعت ۹ صبح در سالن همایشهای مرحوم آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز شد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از برنامه ها و نشستهایی یک هفته گذشته در قالب هفته علمی تمدن نوین اسلامی توسط فرزاد جهان بین مدیر دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی ارائه شد.

جهان بین در ابتدا با تسلیت ایام فاطمیه و تشکر از دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا و دکتر سقای بی ریا رئیس شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی به خاطر برگزاری این هفته، گفت: در کشور ما برگزاری مراسم اختتامیه به مناسبت هفته های علمی مسبوق به سابقه نیست و این رویکرد در هفته تمدن نوین اسلامی یک ابتکار جدید است.

جهان بین ادامه داد: مراسم هفته اول تمدن نوین اسلامی در دی ماه سال گذشته برگزار شد و امسال به حمدالله توانستیم که هفته دوم را با حضور آیت الله جوادی آملی در ۲ اسفند ماه شروع نماییم و توانستم با حضور ایشان مجموعه مقالات برگزیده منتشر شده هفته اول را رونمایی کنیم.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه و همچنین در مراسم اختتامیه امسال که در دانشگاه امام صادق(ع) و با همراهی و مساعدت حجت الاسلام دکتر سعید مهدوی کنی برگزار می شود، سعی شده است که بحث نوآوری را مد نظر قرار دهیم.

امسال ۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها ۵۸ مقاله مورد تأیید قرار گرفت

جهان بین گفت: برگزاری هفته دوم تمدن نوین اسلامی امسال همانند سایر همایش ها در یک نقطه گردآوری نشد و رویکرد این همایش این گونه بود که چندین همایش در سراسر کشور برگزار شود که به حمدالله موفق شدیم امسال تمرکززدایی کنیم و همایش را در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی با اشاره به این نکته که رویکرد برگزاری هفته دوم تمدن نوین اسلامی براساس یک فراخوان هدفمند و شناسایی افراد دارای توانایی و اراده سفارش به آنها برای فراهم آوری مقاله انجام شد افزود: امسال ۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها ۵۸ مقاله مورد تأیید قرار گرفت.

جهان بین ادامه داد: در ضمن ۳۰۰ مقاله نیز به دبیرخانه اصلی که در دانشگاه شاهد مستقر بود رسید که در مجموع در این هفته ۳۶۰ مقاله دریافت کردیم. از بین این ۳۶۰ مقاله حدود ۲۸۰ مقاله مورد تأیید شد که از این بین حدود ۱۱۰ مقاله به صورت کامل مورد تأیید قرار گرفت.

جهان بین با اشاره به این نکته که علاوه بر این مجموعه مقالات قریب به ۲۳ پیش نشست نیز قبل از هفته تمدن نوین انجام گرفته افزود: ۲ پیش نشست در دانشگاه قزوین، ۲ پیش نشست در قم، ۲ پیش نشست در مشهد و ۲ پیش نشست  در دانشگاه امام صادق(ع) و ۲ پیش نشست در بنیاد پژوهشهای مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

جهان بین در ادامه سخنانش تصریح کرد: در خود زمان برگزاری هفته تمدن نوین اسلامی نیز در حدود ۷ نشست برگزار شد که در مجموع هفته دوم تمدن نوین اسلامی ۳۰ همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: اختتامیه همایش سال گذشته در داشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و ما در هفته همایش دریافت مقاله نداشیم ولی این رویکرد امسال این گونه نبود و در بین برگزاری همایش مقالات نیز دریافت شد و امسال نیز از بین ۵۸ مقاله، ۵ مقاله برتر شناخته شده است و به آنها جوایزی اهدا خواهد شد.

جهان بین در خاتمه با تشکر از آیت الله جوادی آملی که در مراسم افتتاحیه شرکت داشتند از آیت الله مصباح و مجموعه مؤسسه اسراء نیز که در برپایی همایش همراهی و همکاری داشته اند نیز تشکر کرد و افزود: از حجت الاسلام دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا به علت ایده پردازی این همایش و محوریت قرار گرفتن برای برگزاری همایش و مراسم اختتامیه تقدیر و تشکر می نمایم و همچنین از ریاست دانشگاه امام صادق(ع) که میزبان مراسم اختتامیه هستند نیز کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/

کد خبر : 42617
تاريخ ثبت خبر : 9 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:52
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)