| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) خبرداد:


برگزاری ۶ کرسی نظریه‌پردازی در جامعه الزهرا(س)

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) از برگزاری شش کرسی نقد و نظریه‌پردازی در این نهاد علمی تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، سیده سعیده غروی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) گفت: مجوز برگزاری این کرسی‌ها از کمیته مربوط به کرسی‌های نظریه‌پردازی دریافت شده و شش کرسی در رشته‌های مختلف از جمله مباحث قرآنی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: جلسه نقد و مناظره فقه و حقوق با موضوع نقد کتاب ربا و تورم نظریه (جبران کاهش ارزش پول) و نقد کتاب عقد و اوراق استصناع  نظریه (ابزاری برای سیاست‌های پولی و مالی) و کرسی ترویجی راهبردهای سیاسی جنایی اسلام در پیشگیری اجتماعی از جرائم جنسی از جمله کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و نظر است.

 

غروی در پاسخ به این سؤال که در مراکز علمی پیشرفته دنیا تا حدی از گفتمان صرف بدون اجرایی کردن نظریات عبور کرده اند اظهار کرد: برای این مسئله باز و کاری طراحی و تعریف شده و ما هم براساس ضوابط کمسیون کرسی های نظریه پردازی عمل می کنیم.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه ارایه آثار کاربردی از جمله این شروط است تصریح کرد: البته ارایه نظریات کاربردی هم مستلزم شکل گیری مبانی است بنابراین هم باید مبانی به شکل استواری پایه ریزی شوند و هم تلاش ما بر این است که معطوف به رفع نیازهای اجتماعی در داخل و خارج کشور باشند.  

 

وی از پژوهشی‌تر شدن معیار انتشار آثار خبر داد و گفت: ۹۵ اثر از مهر سال قبل در قالب پایان نامه و کتاب و مقاله و … با معیار جدید که سنجش پژوهشی دقیقتری برای آن اعمال شده بررسی شده‌اند.

 

غروی از تشکیل بانک اطلاعات پژوهشگران زن که در عرصه مطالعات اسلامی فعالیت دارند خبر داد و افزود: بانوان علاقه‌مند می‌توانند اطلاعات خود را در اختیار این بانک براساس فرمی که طراحی شده قرار دهند تا در این بانک ثبت شوند.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 28700
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:33
برچسب‌ها:, , , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)