| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در فرهنگ‌سرای فردوس؛


برگزاری گرامیداشت هجدهمین سالگرد ارتحال علامه جعفری

آیین گرامیداشت هجدهمین سالگرد درگذشت علامه محمدتقی جعفری(ره)، فیلسوف، مولوی‌شناس و مفسر قرآن کریم با حضور دوستداران این عالم بزرگ اسلامی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رواط عمومی فرهنگسرای فردوس، هجدهمین سالگرد درگذشت علامه محمدتقی جعفری(ره)، سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۱۶ در ویژه برنامه‌ای با عنوان «تکاپوگر اندیشه‌ها» برگزار می شود

این آیین با حضور جمعی از اساتید، فرهیختگان، خانواده و شاگردان ایشان و سخنرانی فرهاد بابایی‌فر، منوچهر صدوقی سها، عبدالله نصری و علیرضا جعفری (فرزند این علامه فقید) با همکاری کتابخانه علامه محمدتقی جعفری(ره) و موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری اجرا می‌شود.

شعرخوانی صالح افشار، برپایی نمایشگاه‌ کتاب و نگارگذر عکس با موضوع زندگی و آثار علامه جعفری (ره) در نگارخانه پردیسان از جمله بخش‌های این مراسم است.

2273214

 علامه محمدتقی جعفری(ره) در طول سال‌های زندگی خود آثار متنوعی را تالیف کرد که از آن میان می‌توان مجموعه ۲۷ جلدی «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه»، مجموعه ۱۵ جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی»، «ترجمه کامل نهج‌البلاغه»، «حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب به دو زبان انگلیسی و فارسی»، «نقد نظریات دیوید هیوم در چهار موضوع فلسفی»، «بررسی و نقد برگزیده افکار راسل»، «زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام»، «موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی»، «فلسفه دین»، «تحقیقی در فلسفه علم»، «فلسفه و هدف زندگی»، «مولوی و جهان‌بینی‌ها» و «شناخت انسان در تصعید حیات تکاملی» را نام برد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۹۱۰۴۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر : 34546
تاريخ ثبت خبر : 23 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 16:49
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)