| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛


برگزاری کنفرانس «از الگوی پایه به سوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «از الگوی پایه به سوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» بهار 1397 برگزار می شود.

به گزارش خیرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «از الگوی پایه به سوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» برگزار می شود.

اینک که الگوی پایه به عنوان هسته اولیه الگی پیشرفت کشور با مشارکت گسترده اندیشمندان حوزه و دانشگاه تهیه شده و دردو کنفرانس سالانه در معرض نقد و پالایش قرار گرفته زمان آن است که جامعه علمی کشور برای پاسخگویی به پرسش های اساسی برای گذار از الگوی پایه به الگوی پیشرفت به همفکری و مشارکت فراخوانده شود.

مقولاتی نظیر تعلیم و تربیت، فرهنگ و علم علاوه برآن که یک بخش اجتماعی خاص را تعریف می کنند کلیت پیشرفت جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

لذا رویکرد تخصصی از منظر این عرصه ها به کل الگوی پیشرفت یک ضرورت است. همچنین آنجاییکه تبیین شان و جایگاه الگو در مجموعه اسناد برنامه ای کشور و تعیین سطح و روش شناسی تفصیل الگو از مسائل اساسی است؛ لذا کنفرانس هفتم با تحقیق در خصوص این دو محور اساسی که ذیلا تفصیل یافته است در پی آن است که اولا تهیه الگویی منسجم و جامع را از منظر دیدگاه های تخصصی مختلف تدارک نماید.

ثانیا طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به هر طریقی تمهید کند که بدون همپوشانی و تداخل با سایر اسناد مربوط، نظام اسناد برنامه ای کشور را کامل سازد.

محورهای کنفرانس عبارتند از:

الف: رویکردهای الگوی پیشرفت

۱- رویکرد معنوی و تربیتی به الگوی پیشرفت

۲- رویکرد فرهنگی و علمی به الگوی پیشرفت

۳- رویکرد آمایشی و زیست محیطی به الگوی پیشرفت

۴- رویکرد امنیت ملی و دفاعی به الگوی پیشرفت

ب: جایگاه و روش شناسی الگوی پیشرفت

۱- ضرورت و یا عدم ضرورت تهیه الگوی تفصیلی پیشرفت شامل الگوهای بخشی فرهنگی، اقتصادی  سیاسی

۲- گذار از الگوی پایه به الگوی تفصیلی

۳- نسبت الگوی پیشرفت با اسناد برنامه ای کشور (چشم انداز، سیاست های کلی، برنامه های توسعه پنج ساله و …)

۴- نسبت الگوی پیشرفت با اسناد عرصه ای پیشرفت (نقشه مهندسی فرنگی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و …)

محورهای موضوعی و چارچوب ارائه مقالات در فراخوان دوم و از طریق وبگاه کنفرانس اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 46914
تاريخ ثبت خبر : 30 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:20
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)