| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله احمد بهشتی:


برگزاری همایش فلسفه کلام برای نسل جوان ضروری است

همایش ملی فلسفه کلام از برنامه‌های پیش روی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که به مناسبت روز جهانی فلسفه در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ همایش ملی فلسفه کلام از برنامه‌های پیش روی پژوهشگاه که به مناسبت روز جهانی فلسفه در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این همایش که با محوریت نکوداشت آیت‌الله سبحانی و بررسی اندیشه‌های ایشان است؛ در دو بخش علوم عقلی(در شهر قم) و علوم نقلی(در شهر تبریز) برگزار خواهد شد.به همین منظور دبیرخانه همایش واقع در شهر مقدس قم با برخی از بزرگان حوزه و دانشگاه به گفت‌وگو پرداخته و نظرات ایشان را با محوریت همایش ملی فلسفه کلام را جویا شده اند که در ادامه گفت‌وگوی این دبیرخانه با آیت‌الله دکتر احمد بهشتی خدمتتان ارائه می‌گردد:

در گفت‌وگویی که با آیت‌الله احمد بهشتی انجام شد، وی در ابتدا ضمن سخنانی درباره اهمیت و جایگاه علم کلام، به اهتمام ائمه اطهار(ع) در این باره و تربیت شاگردان نامداری مانند هشام‌بن حکم و دیگران در زمینه مباحث کلامی و اعتقادی اشاره کرده و با سیری در تاریخ علم کلام و تفکر کلامی شیعه با محوریت شیخ مفید، سید مرتضی، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه حلی، به نقش متکلمان معاصر همچون علامه طباطبایی و شاگردان مدرسه ایشان از جمله استاد علامه آیت‌الله مطهری و به ویژه علامه ذوفنون آیت‌الله سبحانی پرداختند و برگزاری همایش فلسفه کلام را در راستای ترویج اعتقادات و معرفی عالمان و متکلمان شیعه ارزیابی کرده و بررسی آرا و اندیشه‌های آیت‌الله سبحانی را در جهت تبیین صحیح عقاید شیعه برای نسل جوان امری ضروری دانست.

وی بر این نکته تاکید داشت که آیت‌الله سبحانی نه تنها در حوزه علمیه بلکه در دانشگاه نیز با توجه به حضور آثار و شاگردان ایشان، نقش اساسی در تبیین و ترویج و دفاع از مکتب کلامی اهل بیت(ع) داشته و دارند.

احمد بهشتی در ادامه به نقش آیت‌الله سبحانی و نیز آیت‌الله مکارم شیرازی در تشویق و تربیت طلاب به امر نویسندگی و نگارش کتاب و مقالات علمی پرداخته و از نشریه مکتب اسلام یاد کرد.

همایش ملی فلسفه کلام به رسم هر ساله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسداشت این روز، همزمان با روز جهانی فلسفه، نیمه دوم آبان ماه سال جاری در دو شهر قم و تبریز برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ گروه کلام مکاتبه و یا با شماره تماس دبیرخانه همایش ۰۹۳۹۸۷۲۱۷۷۲ تماس حاصل کنند.

همچنین پست الکترونیکی این همایش جهت مکاتبات مقاله به نشانی: phkc@iict.ac.ir در خدمت علاقمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر : 73495
تاريخ ثبت خبر : 9 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:52
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)