| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


برگزاری کرسی «نظریه طرح خلافت در سوره مکی طه»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری هیأت حمایت از كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی كرسی علمی ترویجی «نظریه طرح خلافت در سوره مكی طه (مرور ادبی سوره طه) » را فردا برگزار می كند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این کرسی علمی ترویجی، ترویج یک اندیشه و برداشت جدید در حوزه قرآن و علوم سیاسی از سوره طه است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمود طیب حسینی دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
طرح مسأله حاکمیت سیاسی پیامبر«صلوات الله علیه» در قرآن مکی، برخورداری سوره های قرآن از وحدت موضوع اصلی یا وحدت غرض و امکان کشف فضای نزول سوره با تکیه بر خود‌ آیات سوره از محورهای اساسی بحث در این جلسه علمی است.
ارائه کننده کرسی در پی آن است که برای نخستین بار این سئوال را پاسخ دهد که آیا در قرآن نازل شده در مکه به مسأله خلافت سیاسی پیامبر «صلوات الله علیه» و جانشینی امام علی «‌علیه السلام» پرداخته شده است یا خیر؟
حجج الاسلام والمسلمین دکتر غلامعلی عزیزی کیا، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» و سعید بهمنی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان ناقد در این کرسی علمی ترویجی حضور دارند.
کرسی علمی ترویجی یاد شده به دبیری حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر حسینی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فردا دوشنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار شیخ طبرسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نشانی قم، چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم برگزار می شود.


انتهای پیام/

کد خبر : 50775
تاريخ ثبت خبر : 15 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:31
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)