| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

نجف لک‌زایی تبیین کرد؛


برنامه‌های معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در چهلمین سال انقلاب

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برنامه های این معاونت در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های چهل سالگی انقلاب اسلامی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به این دفتر اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محوریت پژوهشگاه و با همکاری روابط عمومی این دفتر کمیته ای با عنوان «برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» تشکیل شده است و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی هم در بعضی از جلسات این کمیته حضور پیدا می کنند. 

وی درباره این نشست ها گفت: این کمیته یک سری برنامه هایی را برای چهلمین سال انقلاب برنامه ریزی کرد که برخی از این برنامه ها منشأ داخلی دفتر و بعضی دیگر از بیرون به دفتر تبلیغات اسلامی سفارش داده شده است. 

برگزاری چهل نشست با موضوع و محوریت انقلاب اسلامی

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که این نشست ها به سه دسته تقسیم می شوند، تصریح کرد: مهم ترین این برنامه ها، برگزاری چهل نشست با موضوع و محوریت انقلاب اسلامی است که دسته اول نشست هایی است که درباره «گفتمان انقلاب اسلامی» و با هدف تبیین مفاهیم و ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی برگزار می شود که در این قسمت ۱۲ نشست را برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: دسته دوم از این نشست ها، نشست هایی است که با محوریت «نقش انقلاب اسلامی در توسعه علوم اسلامی و انسانی» برنامه ریزی شده که ۱۶ نشست در این قسمت برگزار خواهد شد. 

حجت الاسلام لک زایی در خصوص خروجی این نشست ها اظهار داشت: این دو دسته از برنامه های سفارشی بوده و مقرر شده است که چکیده نشست های دسته اول در قالب ۱۰۰ صفحه و چکیده مباحث مطرح شده در نشست های دسته دوم نیز در ۱۰۰ صفحه منتشر و خروجی این نشست ها برای آشنایی مخاطبین خارجی با انقلاب اسلامی به زبان های مختلف ترجمه شود. 

وی اضافه کرد: خروجی این نشست ها، مقدمه ای آماری هم خواهد داشت که در آن مقدمه رشته ها، گرایش ها و گروه های علمی و نهادهای علمی که در پرتوی انقلاب اسلامی و بعد از آن شکل گرفته اند، بیان خواهند شد و متنی که باید برای ترجمه به زبان های خارجی آماده کنیم، تا پایان مهرماه به دفتر مقام معظم رهبری تحویل خواهیم داد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: دسته سوم از نشست ها ۱۲ نشست را شامل می شود که در موضوعات دیگری است که پژوهشگاه از طریق پژوهشکده ها و گروه های خود پیشنهادات را گرفته و اجرا خواهد کرد. 

برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، چند برنامه دیگر هم برنامه ریزی کرده ایم که ان شاءالله تا پایان سال برگزار خواهد شد که مهم ترین آنها، برنامه هایی است که در هفته پژوهش در آذرماه خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: در این هفته در کنار کمیته هایی که از گذشته داشتیم، کمیته ای با عنوان «چهلمین سال» در نظر گرفته ایم که در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، دستاوردهایی که بخش های مختلف دفتر به طور خاص در حوزه انقلاب اسلامی داشته اند را گزارش دهند.

پاسخ به شبهات مربوط به انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل

وی افزود: دو برنامه سفارشی در این باره داریم که تا پایان مهرماه باید به نتیجه برسانیم، یکی پاسخ به شبهات مربوط به انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است که کمیته مربوطه، این سفارش را به مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی داده است.

ساخت مستندی با موضوع انتخابات

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ساخت مستندی با موضوع انتخابات اظهار داشت: پروژه بعدی مربوط به «دستاوردهای مردم سالاری دینی با عنوان انتخابات» است که دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابات و مردم سالاری دینی را برای مخاطب خارجی و بین المللی به نمایش می گذارد.

وی یادآور شد: موارد ذکر شده، ۵ برنامه مهمی است که به حول و قوه الهی در چهلمین سال انقلاب اسلامی در سطح دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری همه مراکز دفتر برگزار خواهیم کرد و اینها، غیر از برنامه هایی می باشند که ممکن است مراکز خودشان برنامه های خاصی به مناسبت چهلمین سال انقلاب داشته باشند.

لک زایی با اشاره به جمع بندی سلسله نشست های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: این نشست ها خروجی های مختلفی دارد، اول این که توسط روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ضبط تلویزیونی می شود و از آن ضبط خروجی های مختلفی گرفته می شود. 

تهیه مستند نیم ساعته برای دفتر مقام معظم رهبری

وی بیان داشت: مستندی به مدت نیم ساعت تهیه خواهد شد که به زبان فارسی آماده می شود و در اختیار بخش بین الملل دفتر مقام معظم رهبری قرار می دهیم که برای رسانه هایی که علاقه مند به دوبله آن به زبان های دیگر هستند، ارسال شود و آنها خود از آن بهره برداری خواهند کرد. 

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام این نشست ها پیاده، تدوین و ویرایش می شوند و امیدواریم که تا هفته پژوهش بتوانیم دو بخش اول را رونمایی کنیم. 

حجت الاسلام لک زایی افزود: با توجه به این که در این بخش پیشگام شده ایم و این نشست ها با حضور چهره های علمی فوق العاده و متنوع برگزار خواهد شد، امیدواریم این اقدام در برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شور و نشاط ایجاد کند و باعث جهت دهی و الگودهی شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 76226
تاريخ ثبت خبر : 24 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:32
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)