| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


بررسی پایان‌نامه عبدالجواد فلاطوری در «تعاملات فلسفی ایران و یونان»

کتاب «تعاملات فلسفی ایران و یونان» به کوشش رضا ماحوزی در زمستان سال 1396 منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «تعاملات فلسفی ایران و یونان» با نگاهی به کتاب «دگرگونی بنیادی فلسفه یونان در برخورد با شیوه اندیشه اسلامی» تالیف عبدالجواد فلاطوری منتشر شده است.

در این کتاب متن سخنرانی هایی از منوچهر صدوقی سها، سعید بینای مطلق، نصرت الله حکمت به کوشش رضا ماحوزی جمع آوری شده است.

قسمت نخست این کتاب به گفت‌وگوهایی پیرامون کتاب دکتر فلاطوری اختصاص یافته و در قسمت دوم ترجمه ای از نسبت افلاطون و ایران به فراخور موضوع کتاب آورده شده است.

در بخش اول با عنوان «تعاملات فلسفی ایران و یونان» گفت و گوی فلسفی منوچهر صدوقی سها، سعید بینای مطلق، نصرت الله حکمت با دبیری رضا ماحوزی درباره کتاب «تعاملات فلسفی ایران و یونان» آمده است.

در قسمت دوم این کتاب با عنوان «افلاطون و ایران» ترجمه ای از ضمیمه اول کتاب «آدرین دیوید بیوار» ترجمه سیداحمدرضا قائم‌مقامی آورده شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «پرسش مهمی که مدت هاست ذهن ایرانی ها و غیرایرانی را به خود مشغول داشته، این است که آنچه تحت عنوان فلسفه اسلامی به ما ارث رسیده، فلسفه است یا کلام، عربی است یا غیر عربی، شرح و تفسیر فلسفه یونان است یا برای خود هویتی مستقل دارد؟ کتاب استاد فلاطوری بهانه ما برای یک بررسی کارشناسانه درباره پاسخی است که ایشان به سوال های فوق طرح کرده اند مبنی بر اینکه فلسفه اسلامی بر خلاف گفتمان رایج در آکادمی آلمان، محدود به دو مرحله تقلید اولیه و ثانویه نیست.»   

کتاب «تعاملات فلسفی ایران و یونان» به کوشش رضا ماحوزی با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۰۰۰ تومان در ۱۲۹ صفحه توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در زمستان ۱۳۹۶ منتشر شده است.


انتهای پیام/

کد خبر : 76304
تاريخ ثبت خبر : 25 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:19
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)