| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


بررسی فلسفه علوم انسانی اسلامی از نظر علامه طباطبایی(ره)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی فلسفه علوم انسانی اسلامی از نظر علامه طباطبایی(ره)» توسط فرزانه ملک راد نگاشته و اعلا تورانی، استاد راهنما و مهناز امیرخانی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه الزهرا(س) بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی فلسفه علوم انسانی اسلامی از نظر علامه طباطبایی(ره)» توسط فرزانه ملک راد نگاشته شده است.

اعلا تورانی، استاد راهنما و مهناز امیرخانی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه الزهرا(س)، دانشکده الهیات و معارف اسلامی بودند.

چکیده:

در این تحقیق به دنبال آن هستیم که بیان کنیم علوم انسانی اسلامی امروزه به عنوان یک ضرورت مطرح است. لذا این سوال ایجاد می‌شود که آیا علوم انسانی اسلامی می‌توانیم داشته باشیم یا نه؟

با بررسی در آثار علامه طباطبایی باید بگوییم که ایشان قائل هستند که همانطور که می‌توانیم علوم انسانی داشته باشیم، با تحول در این علوم می‌توانیم علوم انسانی اسلامی هم داشته باشیم. با ایجاد تحول در این علوم به معنای تبدیل مبانی، روشها، ساختارها، نظریه ها و متون علمی و کاربردی سازی این علوم تحقق هر چه بیشتر آرمانهای انقلاب اسلامی را که برخاسته از دین الهی و تضمین کننده سعادت بشری است به عنوان یک هدف دنبال می کنیم.

علاقه مندان می توانند متن کامل این پایان نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 70847
تاريخ ثبت خبر : 10 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:59
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)