| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


بررسی عوامل موثر بر اجرای بانکداری اسلامی در ایران

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی عوامل موثر بر اجرای بانکداری اسلامی در ایران» توسط منصوره محمدی نگاشته و قدرت اله برزگر، استاد راهنما و یحیی کامیابی، استاد مشاور این پایان‌نامه در موسسه آموزش عالی آمل بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی عوامل موثر بر اجرای بانکداری اسلامی در ایران» توسط منصوره محمدی نگاشته شده است.

قدرت اله برزگر، استاد راهنما و یحیی کامیابی، استاد مشاور این پایان‌نامه در موسسه آموزش عالی آمل، دانشکده علوم انسانی بودند.

چکیده:

بانکداری یکی از پرکاربرد ترین روش های متداول اقتصادی در دنیای امروز است. در ایران، پس وقوع انقلاب اسلامی، نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران، در سال های ابتدایی حاکمیت خود تصمیم به حذف روش بانکداری پیشین گرفت و به جای آن قانون بانکداری اسلامی را تصویب نموده و به مرحله اجرا گذاشت.
امروزه پس از گذشت سی و پنج سال از زمان تصویب و شروع به اجرای قانون بانکداری اسلامی، نیاز فراوانی به بازبینی و آسیب شناسی نقاط ضعف و مغفول این قانون احساس می شود.
لذا این تحقیق با روش کیفی ( توصیفی – پیمایشی)، به دنبال بررسی عوامل موثر بر اجرای بانکداری اسلامی در ایران هست.
 سوال اصلی در این تحقیق عبارت است از اینکه چه عواملی بر نظام بانکداری اسلامی در ایران موثر است؟
در پاسخ به این سوال این فرضیه مطرح می شود که آموزش نیروی انسانی، سیستم اطلاعاتی مناسب، قوانین و مقررات، رعایت ابعاد مسائل شرعی و فقهی، پذیرش و باور مدیران سیستم مالی و بانکی تاثیر قابل ملاحظه ای در اجرای دقیق بانکداری اسلامی در ایران دارد.

علاقه مندان می توانند چند صفحه نخست این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 64510
تاريخ ثبت خبر : 21 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:54
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)