| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


بررسی عوامل آسیب‌رسان به رفتار اجتماعی مطلوب از دیدگاه نهج البلاغه

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی عوامل آسیب رسان به رفتار اجتماعی مطلوب از دیدگاه نهج البلاغه» توسط معصومه علیخانی نگاشته شده و مجید معارف، استاد راهنما و مصطفی دلشاد استاد مشاور این پایان‌نامه بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی عوامل آسیب رسان به رفتار اجتماعی مطلوب از دیدگاه نهج البلاغه» توسط معصومه علیخانی نگاشته شده است.

مجید معارف، استاد راهنما و مصطفی دلشاد تهرانی استاد مشاور این رساله بودند.

چکیده:

از مهم ترین هدف های بعثت انبیاء برطرف ساختن چهره اجتماعات انسانی از انواع آسیب ها و انحرافات بوده است، اما بعد از وفات پیامبر اکرم (ص)جامعه اسلامی به سمت آسیب های اجتماعی بیشتر و هرچه عمیق تر حرکت کرد.
تمام تلاشهای ائمه (ع) و در قدم اول حضرت امیرالمومنین علی(ع) زدودن این آسیب ها از چهره اجتماع بوده است. حضرت چه زمانی که بعد از رحلت پیامبر(ص) خانه نشین شدند و چه زمانی که حکومت را قبول کردند تمامی تلاش خود را در زمینه شناساندن این آسیب ها و معرفی آنان در این زمینه بکار بستند.
تلاش حضرت علی (ع) برای مردم بود تا هر چه بیشتر جامعه به سمت صلح پیش رود. این آسیب ها در زمان پیامبر (ص) به حداقل رسیده بود زیرا حضور پیامبر(ص) در جامعه خود تأثیر بسزایی داشت اما بعد از رحلت پیامبر (ص) جامعه اسلامی به سمت انحرافات پیش رفت و حضور بعضی از افراد و تلاش های ایشان در دامن زدن به گسترش این آسیب ها بی تأثیر نبود.
اتفاقات بعد از پیامبر(ص) نیز هرچه بیشتر بر این آسیب ها دامن زد تا جایی که جامعه پس از پیامبر(ص) بعد از گذشت مدتی کوتاه حوادثی همچون مدینه و حوادث مشابه دیگر را شاهد گشت.
امّا جایگاه امیرالمومنان علی(ع) جایگاهی بی بدیل، سخنان و کلام ایشان به عنوان فصل الخطاب مطرح است به همین دلیل برای بررسی آسیب های اجتماعی، کلام گهربار ایشان راهنمای تمام نمایی است که برای جامعه امروز بی بدیل محسوب می شود و با تکیه بر جامعه آن روز، آسیب های مطروحه را به صورت کلّی مورد انتقاد قرار داده است.
 در این پایان نامه عوامل آسیب رسان به رفتار اجتماعی مطلوب را با کمک کلام گهربار حضرت علی زمینه عوامل زمینه ساز آسیب اجتماعی، عوامل ایجادکننده آسیب اجتماعی و در آخر عوامل مصداق آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار داده ایم. در انتها و در فصل چهارم این پایان نامه عوامل پیش گیری کننده و درمان کننده آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده ایم و تلاش بر این بوده که صرف بیان آسیب ها نباشد و راه کار درمان برای اصلاح این آسیب ها ارائه شده باشد.
انتهای پیام/

کد خبر : 50180
تاريخ ثبت خبر : 3 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:41
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)