| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سیدعباس موسویان:


بررسی طرح بانکداری اسلامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری

عضو کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا اظهار کرد: اکنون بررسی طرح بانکداری اسلامی با انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شده است و بنده گمان می‌کنم بعد از انتخابات، کمیسیون اقتصادی به صورت جدی برای بررسی این طرح اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا، درباره وضعیت طرح بانکداری اسلامی در مجلس اظهار کرد: این طرح قبلا به کمیسیون اقتصادی مجلس داده شده و یک فوریت آن هم در صحن علنی مجلس تصویب شده است. در کمیسیون اقتصادی هم کلیات طرح تصویب شده اما کمیسیون بررسی ماده به ماده آن را آغاز کرد که با بررسی مسائلی همانند برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ مواجه شد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ادامه داد: اکنون هم با انتخابات ریاست‌ جمهوری مواجه شده است و بنده گمان می‌کنم بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، کمیسیون اقتصادی به صورت جدی برای بررسی این طرح اقدام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اراده‌ای جدی برای اصلاح این قانون وجود دارد؟ اظهار کرد: چند روز قبل، جناب آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته‌اند که بنا داریم تا شهریور ۹۶، طرح بانکداری اسلامی را به سرانجام برسانیم. بنده هم از طرف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم به عنوان نماینده در کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت می‌کنم و مواردی که به مسائل شرعی مربوط می‌شود، با آنها همکاری‌های لازم را دارم.
موسویان درباره سرنوشت لوایح دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا گفت: دولت مرتب اعلام می‌کند که لایحه را ارائه خواهد داد و هم ما و هم مجلسی‌ها خوشحال می‌شویم که لایحه دولت ارائه شده و مبنا قرار گیرد و راه حل منطقی هم همین است که در مسائلی همانند اصلاح یک قانون مهم، دولت لایحه ارائه دهد و اگر مجلس هم حرفی دارد، روی لایحه دولت حرفی بزند.
عضو شورای فقهی بانک مرکزی در پایان تأکید کرد: الان هم هنوز دیر نشده است و اگر دولت، لایحه خود برای اصلاح نظام بانکی را جمع‌بندی کرده و تحویل مجلس دهد، قطعا این لایحه از سوی مجلس مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر : 46163
تاريخ ثبت خبر : 18 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:08
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)