| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


بررسی سیره علامه طباطبایی در ایجاد تحول در حوزه علمیه

در این مقاله نگارندگان تلاش خواهند کرد تا با بررسی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی (ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم، بایسته های ایجاد تحول در مجامع علمی را تبیین کرده و از این رهگذر برخی اقدامات لازم جهت سیاست گذاری تحول در علوم انسانی را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل ازمرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی، مقاله «تبیین بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی؛بررسی موردی سیره علامه طباطبایی(ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم» توسط حسن دانایی‌فرد، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، حسین سوزنچی، دانشیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مرتضی جوانعلی‌آذر، استادیار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت و عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان نویسنده مسئول نگاشته شده است که از دو فصلنامه علمی پژوهشی اندیشه مدیریت راهبردی (دوره۱۰،ش۱، بهار و تابستان۱۳۹۵) به چاپ رسیده که در ادامه چکیده آن می آید.

چکیده:

تحول در علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که در اسناد بالادستی متعددی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه زمینه سازی جهت تحقق آن به یکی از جدی ترین فعالیت های مراکز و مؤسسات مرتبط با این موضوع تبدیل شده است. موضوعی که بی گمان یکی از زمینه ها و ارکان تحقق آن تحول در مجامع علمی است؛ چرا که وقتی جامعه علمی ـ به عنوان برنامه ریزان اصلی تولید علم ـ متحول نشود، نمی توان امیدی به تحول در علوم انسانی داشت. با پذیرش این مطلب اولین سؤال پیش رو ، چگونگی ایجاد تحول در یک جامعه علمی خواهد بود.

در این مقاله نگارندگان تلاش خواهند کرد تا با بررسی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی (ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم، بایسته های ایجاد تحول در مجامع علمی را تبیین کرده و از این رهگذر برخی اقدامات لازم جهت سیاست گذاری تحول در علوم انسانی را مشخص کنند. بایسته هایی که میتوان به گونه ای کلی آنها را در سه دسته ویژگی های اخلاقی، توانمندی ها و اقدامات (اعم از اقدامات زمینه ساز و اقدامات اصلاحی) طبقه بندی کرد.

متن کامل مقاله را در اینجا ملاحظه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر : 49338
تاريخ ثبت خبر : 25 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:32
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)