| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان نامه؛


بررسی جایگاه تربیت اجتماعی در تمدن‌سازی اسلامی از منظر پیامبر(ص)

پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی جایگاه تربیت اجتماعی در تمدن سازی نوین اسلامی از منظر پیامبر اکرم (ص)» توسط علی اکبر علیزاده سدهی، نگاشته شده و ایراندخت فیاض و صدرالدین شریعتی، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما و استاد مشاور این پایان نامه درسال 1384 در دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی جایگاه تربیت اجتماعی در تمدن سازی نوین اسلامی از منظر پیامبر اکرم(ص)» توسط علی اکبر علیزاده سدهی، نگاشته شده است.

ایراندخت فیاض و صدرالدین شریعتی، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما و استاد مشاور این پایان نامه درسال ۱۳۸۴ در دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بودند.

چکیده این پایان نامه در ادامه می آید:

توسعه هرچه بهتر روابط صحیح اجتماعی افراد یک جامعه، بستگی به تدوین و ارائه تربیت اجتماعی بر پایه فرهنگ، عقاید، اهداف و سیاست های تربیتی آن جامعه دارد. از آنجا که فرهنگ جامعه ما فرهنگ اسلام است، بر پیروان این مکتب، خصوصا اولیای تعلیم و تربیت جامعه لازم است در مرحله اول به تبیین و تشریح قواعد موجود در تربیت اجتماعی مطلوب ومنطبق بر موازین اسلامی اقدام کنند.

رسول گرامی اسلام(ص) بهترین وبی نظیر ترین مولفه های تربیت اجتماعی را با الهام از پیام وحی برای بشریت آورده است واین تربیت خود یکی از مولفه های مهم تمدن اسلامی است. تاثیری که تربیت اجتماعی پیامبر اسلام در تحول جامعه بدوی اعراب به جامعه ای متمدن گذاشت به مراتب مشهود تر از جنبه های دیگربود.

انتهای پیام/

کد خبر : 44671
تاريخ ثبت خبر : 28 فروردین 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:50
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)