| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در نمایشگاه کتاب تهران صورت می‌گیرد؛


بررسی اندیشه‌های فقهی و مدیریتی آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی

به همت اداره امور پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) نشست‌های تخصصی پیرامون اندیشه‌های فقهی و مدیریتی آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می شود.

به گزارش طلیعه؛به همت اداره امور پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) نشست‌های تخصصی پیرامون اندیشه‌های فقهی و مدیریتی آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، اداره امور پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نشست‌های تخصصی پیرامون اندیشه‌های فقهی و مدیریتی آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی برگزار می‌کند. ا

داره امور پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با دعوت از علاقه‌مندان به حضور در این نشست‌ها، چگونگی برگزاری آن‌ها را به این صورت اعلام کرد: نشست اول تبیین اندیشه‌های فقهی با سخنرانی آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌علی سعدی روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مصلای امام‌خمینی (ره) – طبقه فوقانی شبستان (سرای اهل قلم) برگزار می‌شود. دانشگاه اسلامی طرحی است که مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی برای تحقق ایده تلفیق و تولید علوم انسانی اسلامی در‌انداخت و با تأسیس دانشگاه امام‌صادق(ع) این مهم را بیش از دو دهه پی‌گرفت، ماهیت و چیستی و چگونگی تحقق علوم انسانی اسلامی از نگاه این فقیه عالی مقام در قالب تحقق فقه‌النظریات پاسخ می‌یافت.

با تدوین فقه‌النظریات است که می‌توان به اسلامی شدن علوم دست یافت و نیز می‌توان در بستر آن به تدوین فقه حکومتی همت گمارد اگر بستر نظری (علوم انسانی اسلامی) محقق و آماده نباشد فضای علمی و اجرایی برای جریان فقه حکومتی و بالمآل تحقق نظریه ولایت فقیه به معنای جامع آن به وجود نخواهد آمد، تجربه اداره جامعه در سطوح بالای مدیریتی و نیز توفیق تلمذ از محضر اعاظم فقهای معاصر از جمله مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله العظمی امام‌خمینی(ره) از آن مرحوم شخصیتی ساخته بود که تصور صحیح و جامعی از فقه حکومتی و لوازم تحقق آن یافته بود و تحقق این ایده را در قالب دانشگاه امام‌ صادق علیه‌السلام پی می‌گرفت.

نشست دوم تبیین اندیشه‌های مدیریتی با سخنرانی غلامرضا گودرزی و نادر جعفری روز پنج‌شنبه ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵ در مصلای امام‌خمینی (ره) – طبقه فوقانی شبستان (سرای اهل قلم) برگزار می‌شود. در حوزه مدیریت اسلامی یکی از نکات کلیدی آن است که جوهره و اصل محوری را در حوزه اصول، مبانی و ابزارهای یک مدیر مسلمان یافته و آن را ترویج و بسط داده. شناخت این عنصر از روش‌ها و رویکردهای مختلف میسّر است و یکی از این روش‌ها بررسی سبک، سیره و منش مدیریتی، مدیران مسلمان موفق است. در این خصوص مطالعه رفتار مدیریتی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که سال‌ها تجربه در مشاغل مهم و سطوح مختلف مدیریت کشور را داشته‌اند و معرفی ابعاد مغفول شخصیت ایشان از جمله مهمترین نکاتی است که در این نشست ارائه خواهد شد.

اصول اساسی بحث عبارتند از: * مقدمه‌ای بر مدیریت اسلامی از نظر تا عمل * معرفی ابعاد مدیریتی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی * ارائه چارچوب اصلی مدیریت اسلامی اخلاق‌محور * راه‌کارهای استقرار مدیریت اخلاق محور در محیط های فرهنگی و آموزشی

 

منبع:خبرگزاری مهر

کد خبر : 5485
تاريخ ثبت خبر : 23 اردیبهشت 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:12
برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)