| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حداد عادل:


برخی ساختارهای آموزشی مانع تحول در علوم انسانی هستند ولی فعلاً قصد نداریم این ساختارها را تغییر دهیم

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: برخی از ساختارهای آموزشی مانع پیشرفت تحول و ارتقاء در علوم انسانی هستند ولی فعلاً ما قصد نداریم این ساختارها را تغییر دهیم و این گام بعدی ماست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، جلسه ۱۵۶ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی توسط حسینعلی قبادی رئیس این پژوهشگاه ارائه شد.

در این گزارش، با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بخش‌های مختلف، شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ترویج فرهنگ نقد مبانی علوم انسانی، برگزاری نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان علوم انسانی، معطوف بودن توان علمی پژوهشگاه به حل مشکلات جامعه و انتشار کتب مناسب در حوزه علوم انسانی، پژوهش‌های فرهنگی است.

در ادامه این گزارش اعلام شد «بازخوانی علوم انسانی» در چهلمین سالگرد علوم انسانی از اهم اقدامات این نهاد است.

این گزارش می افزاید، دستور بعدی جلسه ۱۵۶ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، ادامه بررسی سرفصل‌ برنامه درسی «رشته حقوق محیط زیست» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

در این بخش سید فضل‌الله موسوی، رئیس کارگروه حقوق شورای تحول با تشریح برخی اصلاحات صورت گرفته در این برنامه درسی گفت: اهم موارد که در جلسه گذشته مورد اشاره قرار گرفت اعمال شده است.

پس از سخنان موسوی، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه به مطالعات میان رشته‌ای، رفع مشکل روش تحقیق در این سرفصل‌ها، مشکل در تدریس برخی سرفصل‌ها از نظر واحدهای درسی، تنوع در مباحث مطرح در حوزه محیط زیست، ارتباط میان مباحث حقوق محیط زیست و سایر شاخه‌های حقوق مانند حقوق عمومی و… و توجه به مباحث مدیریتی در این سرفصل‌ها.

پس از سخنان اعضاء، دکتر حداد عادل نیز طی سخنانی گفت: برخی از ساختارهای آموزشی مانع پیشرفت تحول و ارتقاء در علوم انسانی هستند ولی فعلاً ما قصد نداریم این ساختارها را تغییر دهیم و این گام بعدی ما است.

گفتنی است بعد از اظهارنظر اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی با رأی مثبت اعضا سرفصل‌ برنامه درسی رشته حقوق محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر : 77959
تاريخ ثبت خبر : 22 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:20
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)