| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدعلی فتح‌اللهی در گفتگو با طلیعه:


باور مردم به تعیین‌کنندگی رأی، افتخار جمهوری اسلامی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه سطح بالای مشارکت سیاسی و باور به تعیین کنندگی رأی در میان مردم ایران، افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: زندگی توأم با عقلانیت، رشد سیاسی، صمیمیت ملی و احساس عزت و استقلال و مهمتر از همه نقش مردم در حل مشکلات زندگی، ارمغان این انتخابات خواهد بود.

دکتر محمدعلی فتح اللهی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه با بیان اینکه عمل سیاسی لزوماً برای نیل به هدف کسب قدرت نیست، بلکه خود هدف می باشد، گفت: وقتی برای پیروزی در انتخابات، اقدام به خدشه دار کردن باورها و آرمانهای مردم می شود؛ این اقدام صرفاً وسیله ای برای نیل به قدرت نیست. در واقع هدف تعیین شده این افراد، عبارت از شکستن استحکامات سیاسی و اعتقادی جامعه می باشد.

وی افزود: این افراد فکر می کنند حتی اگر پیروز هم نشوند به هدف خود که ضربه زدن به بنیانهای هویتی است، موفق شده اند؛ در صورت پیروزی هم کار نیمه تمام خود را تمام می کنند، اما باید فکر کنند که این پیروزی چه دستاوردی را در پی دارد که هزینه هایی چنین گران در پیشگاه خدا و خلق خدا پرداخته می شود. «و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».

فتح اللهی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امنیت و آرامش اجتماعی، چیزی است که بستر تأمل در تبلیغات انتخاباتی را برای مردم فراهم می سازد، گفت: روشن است آنهایی که کارنامه ضعیف و غیر قابل قبولی را داشته باشند، بخواهند با ایجاد آشوب و ناامنی، امکان تأمل کافی را از جامعه سلب کنند. اخطار بجای رهبری انقلاب اسلامی به آنهایی که فکر آشوب را در سر می پروراندند، به خوبی توانست آرامش فضای انتخاباتی را تضمین کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اینک هفته آخر تبلیغات انتخاباتی، فرصت تأمل کافی را برای رأی دهندگان فراهم آورده است، به گونه ای که به دور از بداخلاقی ها و غوغاهای تبلیغاتی، قضاوت و انتخاب درستی را داشته باشند. رأی معنی دار مردم، بار دیگر خواهد توانست هویت و تشخص ملی ایرانی را به نمایش بگذارد و فصل نوینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه پر تلاطم انتخابات، بهتر می توان علت اصرار و تاکید امام راحل(ره) بر مرزبندی بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی را درک نمود، گفت: درست است که نظام اسلامی ایران به عنوان مظهر اسلام ناب، در عرصه جهان خودنمایی می کند ولی این امر مانع از آن نیست که در داخل کشور، حضور و فعالیت طرفداران اسلام آمریکایی را نداشته باشیم.

فتح اللهی تأکید کرد: امروز تشخیص میزان قرابت نامزدهای ریاست جمهوری به این دو نگرش سخت نیست. رضایت افراد به چپاول کاخ نشینان و گرسنگی تهیدستان و تسلیم آنها در قبال ساختارهای نظام سلطه جهانی و همچنین حمایت بلندگوهای استعماری از آنها، این نزدیکی به اسلام آمریکایی را نمایان می سازد. روشن است که انتخاب پیروان خمینی کبیر(ره)، جز رأی به منادیان اسلام ناب و دوری از مظهر اسلام آمریکایی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سطح بالای مشارکت سیاسی و باور به تعیین کنندگی رأی در میان مردم ایران، افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: آزادی تشکل های سیاسی و قدرت بسیج مردمی آنها هم مثال زدنی می باشد. این افتخار بزرگ تکمیل می شود وقتی که پس از اعلام نتایج آرا، رقبای انتخاباتی با پذیرش آن و تحمل مخالف به ایفای مسئولیت سیاسی خود می پردازند و مردم هم در کنار یکدیگر و با نشاط بیشتر، زندگی نوینی را آغاز می کنند.

وی تأکید گرد: زندگی توأم با عقلانیت، رشد سیاسی، صمیمیت ملی و احساس عزت و استقلال و مهمتر از همه نقش مردم در حل مشکلات زندگی، ارمغان این انتخابات خواهد بود. جایگاه قدرتمند ایران در فضای بین المللی نیز ارمغان دیگری است که در معادلات سیاسی جهان نمایان می شود. مرزبندی بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی که در این انتخابات انجام شد، به ویژه پایانی برای طمع های سلطه جویانه آمریکا بود که برای همیشه جایی در ایران ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 46893
تاريخ ثبت خبر : 30 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:30
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)