| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


بازشناسی مولفه‌های راهبردی نظام اسلامی در کلام مقام معظم رهبری

چاپ نخست کتاب بازشناسی مولفه های راهبردی نظام اسلامی در کلام مقام معظم رهبری به همت انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات سروش، چاپ نخست کتاب «بازشناسی مولفه های راهبردی نظام اسلامی در کلام مقام معظم رهبری»، تالیف دکتر عبدالعلی علی عسکری از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.

در کتاب بازشناسی مولفه های راهبردی نظام اسلامی در کلام مقام معظم رهبری،  تلاش شده است تا برای دستیابی به منظومه فکری نظام اسلامی، دیدگاه های مقام معظم رهبری در دوره ده ساله ۹۰-۱۳۸۰ که بیشترین گزاره ها در بیانات ایشان درباره نظام اسلامی در این فاصله زمانی از مدت رهبری ایشان بوده است، گردآوری و تدوین شود.

این اثر ارزشمند در ادامه کتاب دیگری از مولف با عنوان مبانی نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) است. کتاب مزبور که قبلا توسط انتشارات سروش منتشر شده بیانگر حرکت و پیشرفت نظام اسلامی بر پنج پایه راهبردی : دین مداری، ولایت و رهبری، مردم سالاری، استقلال طلبی و عدالت خواهی است که نویسنده کتاب برای آن مدلی مفهومی تعریف کرده است.

کتاب حاضر به لحاظ روش شناسی، بررسی ای تطبیقی میان مولفه های مطرح شده در مدل راهبردی ارائه شده توسط مولف با کلام مقام معظم رهبری است، اما این به معنای تطبیق نظریه های ارزشمند ایشان با مولفه های مدل نیست بلکه به عکس آزمونی برای اعتبار مدل و به روزرسانی آن بر مبنای مقتضیات امروز جامعه به شمار می آید؛ افزون بر این، هدف از این تلاش معرفی نظام اسلامی به عنوان یک نظام مستقل و دارای هویت خاص در ادبیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی معاصر در کنار دیگر نظام های سوسیالیستی، لیبرال دموکراسی، ناسیونالیسم سیاسی و غیره است که نیز با ذکر دلائلی روشن ادعای برتری بر آن ها را نیز مطرح می کند.

چاپ نخست کتاب بازشناسی مولفه های راهبردی نظام اسلامی در کلام مقام معظم رهبری، در ۳۷۰ صفحه از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰- ۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰ – ۰۲۱ مراجعه کنند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

انتهای پیام

کد خبر : 48070
تاريخ ثبت خبر : 23 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:27
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)