| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

اینفوگراف؛


اینفوگرافیک تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری

اینفوگرافیک تمدن نوین اسلامی از سوی سایت خبری تحلیلی گیلان خبر و دفتر استانی سراج در گیلان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقام معظم رهبری بیانات بی شماری که در خصوص تمدن نوین اسلامی داشته اند.

ایشان در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ امّت اسلامی که در دی ماه سال گذشته انجام شد فرمودند: با یک تلاش مجاهدانه و مجدّانه می‌تواند تمدّن اسلامیِ باب این دوران را طرّاحی کند، شالوده‌ریزی کند، به ثمر برساند و آن را در مقابل بشریّت قرار بدهد. ما به زور هیچ‌کس را به اسلام دعوت نمی‌کنیم؛ ما به زور هیچ کشوری را تحت سلطه‌ی دنیای اسلام قرار نمی‌دهیم؛ ما مثل اروپایی‌ها عمل نمی‌کنیم؛ ما مثل آمریکا عمل نمی‌کنیم.

اروپایی‌ها راه افتادند از یک جزیره در کنار اقیانوس اطلس رفتند تا اقیانوس هند، یک کشور عظیم مثل هند را و همچنین چند کشور اطراف آن را بِزور تصرّف کردند و غارت کردند و خودشان ثروتمند شدند و آنها را به خاک سیاه نشاندند؛ این‌جوری پیش رفتند. امروز هم همان کار را با روش‌های دیگر، با شیوه‌های دیگر دارند در دنیا انجام می‌دهند؛ با پول دیگران، با سرمایه‌ی دیگران، با ثروت دیگران، با محصول کار دیگران برای خودشان پیشرفت درست می‌کنند و ظاهر خودشان را آرایش می‌دهند.

 

ایشان ادامه این دیدار می گویند: البته باطن دارد خراب می‌شود؛ باطن‌شان دارد می‌پوسد؛ همان‌طور که عرض کردیم دارند پوک و پوک‌تر می‌شوند. آنچه شما مسلمان‌ها به دست بیاورید، دشمنان شما را ناخشنود خواهد کرد؛ آنچه بر شما مصیبت وارد بشود، آنها را خرسند و خوشحال خواهد کرد؛ اِن تَمسَسکُم حَسَنَهٌ تَسُؤهُم وَ اِن تُصِبکُم سَیِّئَهٌ یَفرَحوا بِها؛ این‌جوری هستند، این [کلام‌] قرآن است. ما باید نگاهمان به آنها نباشد و به دست آنها، به لبخند آنها، به اخم آنها نگاه نکنیم؛ راهمان را پیدا کنیم و حرکت کنیم و پیش برویم؛ این وظیفه‌ی ما و وظیفه‌ی همه در دنیای اسلام است.

 

مجموعه این بیانات ارزشمند، باعث شد که سایت خبری تحلیلی گیلان خبر و دفتر استانی سراج در گیلان به انتشار اینفوگرافیک دست زدند.

index

 

انتهای پیام/

کد خبر : 20846
تاريخ ثبت خبر : 31 فروردین 1395
ساعت بارگزاری خبر : 17:05
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)