| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

ثقفی در نشست خبری «شنبه‌های انقلاب»:


انقلاب بدون تردید محصول هنر هدایت امام و رهبر انقلاب است

رئیس مرکز پژوهش ولایت با تأکید بر اینکه انقلاب بدون تردید محصول هنر هدایت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است، گفت: « انقلاب اسلامی» دستاورد ولایت فقیه است و نظام اسلامی عصاره تمام آرمان‌های بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ثقفی رئیس مرکز پژوهش ولایت پیش از ظهر امروز ۱۲ خردادماه در نشست خبری «شنبه‌های انقلاب» که با موضوع کارآمدی نظام ولایت‌فقیه در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: باید شکرگزار ۴۰ سالگی انقلاب باشیم‌، انقلاب اسلامی محل بروز کارآمدی نهاد ولایت‌فقیه است،ولایت‌فقیه اگرچه خاضعانه با عنوان نظریه اوایل انقلاب مطرح شد اما امروز باید از نهاد ولایت‌فقیه در  عصر غیبت صحبت کنیم.

وی افزود: هنر امامت این جامعه در عصر غیبت این بوده که توانسته این حرکت را به‌غایت خودش نزدیک‌تر کند، اگر بخواهیم شکر این نعمت را به‌جا آوریم باید از آسیب‌هایی که دامن این نعمت را گرفته خودمان را دور کنیم،‌قدمت مرد‌م‌سالاری دینی به قدمت انبیاء است تمام انبیا آمدند که مردم قیام به قسط کنند.

ثقفی تصریح کرد: انقلاب بدون تردید محصول هدایت و هنر رهبری امام راحل و امام حاضر است پس می‌شود از خود انقلاب به‌عنوان دستاورد ولایت‌فقیه نام برد، برای انقلاب اسلامی می‌شود صدها و هزاران دستاورد خرد، شمرد همچنین دستاوردهای کلانی در انقلاب وجود دارد مانند مردم‌سالاری دینی یا چالش با نظام سلطه یا پیشرفت  علمی یا پیشرفت نسبی عدالت که همگی جزء دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی اضافه کرد:‌آن اَبَردستاورد انقلاب ارائه نقشه راه نجات انسان‌ها و الگوی کلان حرکت به‌سوی بزرگداشت بشریت و گام برداشتن عملی در این مسیر و نتایجی که در عمل تا الآن به‌دست‌آمده و ادامه خواهد داشت،‌ است،  انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه راه روشن و امیدبخش به بشریت نشان دهد این نقشه راه برگرفته از مکتب وحی  و سیراب‌شده از سرچشمه روح دین و مبانی اسلام است.

رئیس مرکز پژوهش ولایت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این الگوی حرکت یک نقشه طراحی‌شده توسط انبیاء‌است دو امام انقلاب ما توانستند این نقشه را به‌روزرسانی کنند و این نقشه راه همان نقشه راه انبیاء‌است. معجزه انقلاب اسلامی شکستن یک انحصار و برداشتن یک مانع بزرگ برای حرکت است که ابردستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و بعدها عظمت این حرکت مشخص خواهد شد، این‌یک حرکت الهی است و این انقلاب مراحل دیگری دارد که باید طی شود که رهبر معظم انقلاب نیز به تکرار آن را فرموده‌اند.

وی ادامه داد: ضمن تحسین این ظرفیت جمهوری اسلامی در پذیرش نقد و انتقاد، باید تأسف بخوریم که چرا آن نقشه راه آن‌طور که باید موردتوجه قرار نگرفته و نخبگان کشور و مسئولان آن‌طور که باید به وظایفشان عمل نمی‌کنند و درنهایت کاستی‌ها را متوجه آن شخصی می‌دانند که آن نقشه راه را ترسیم کرده است.

ثقفی خاطرنشان کرد: دولت اسلامی باید زمینه‌ساز جامعه نمونه اسلامی باشد، معرفت الهی باید در این کشور سایه‌گستر شود، قرار است انسان‌ها در جامعه‌ای که موانع زمینی برداشته می‌شود تا پرواز آسمانی سهل شود، به مقام قرب برسند.

رئیس مرکز پژوهش ولایت همچنین خاطرنشان کرد: این جامعه متعالی در ابعاد مختلف نمونه قابل‌اتکا و تکذیب در جوامع دیگر خواهد شد، این انقلاب یک بعثت پیامبرانه است این حرکت همان مضمون است، مقاومت ۴۰ ساله انقلاب در روشن نگه‌داشتن شعله امید در دل بشریت از دستاوردها این انقلاب است، مستضعفان عالم صدای عدالت و آزادی را از انقلاب اسلامی ایران می‌شنوند، این همان نقشه راه کلانی است که ترسیم‌شده است، این همان چیزی است که انقلاب اسلامی ایران در جهان احیا کرده است.

وی بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آرزوهای خفته بشریت در حال به حرکت در‌آمدن هستند، تأکید کرد:این دستپاچگی استکبار از نشانه‌های رشد انقلاب اسلامی است.

ثقفی در پایان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی عصاره تمام آرمان‌های بشریت است، نظام اسلامی همان رسمیت یافتن اراده مردم به رهبری امام راحل در تعیین سرنوشت است.

انتهای پیام/

کد خبر : 69046
تاريخ ثبت خبر : 12 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:00
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)