| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

گزارشی از نشست علمی انقلاب اسلامی و توسعۀ مطالعات اخلاقی؛


انقلاب اسلامی جان تازه ای است که در کالبد اخلاق دمیده شد

حجت الاسلام کریمی در نشست علمی انقلاب اسلامی و توسعۀ مطالعات اخلاقیT عرصه علمی و عملی اخلاق را عرصه ای مورد توجه برای دوستداران انقلاب اسلامی بر شمرد و انقلاب اسلامی را چون جانی تازه دانست که در کالبد اخلاق دمیده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بیست و دومین نشست از سلسله نشست های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، با عنوان «انقلاب اسلامی و توسعۀ مطالعات اخلاقی» با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان در تالار امام مهدی (عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این نشست علمی که به همت پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت و با همکاری مرکز همکاری های علمی و بین الملل سامان یافت، دبیر علمی جلسه ابتدا پس از مقدمه ای کوتاه، به فراز و نشیب های سیر تطور علم اخلاق در طول تاریخ اشاره کرد. حجت الاسلام محمدرضا کریمی عرصه علمی و عملی اخلاق را عرصه ای مورد توجه برای دوستداران انقلاب اسلامی بر شمرد و انقلاب اسلامی را چون جانی تازه دانست که در کالبد اخلاق دمیده شده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده به ارائه بحث خود درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علم اخلاق پرداخت و در مقدمه بحث، به رشد ساختارهای علمی کشور به ویژه در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: در یک نگاه کلی به کارنامه اخلاقی پس از انقلاب، می بینیم که دستاوردهای فکری، علمی و دانشی اخلاق در ایران در دهه اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است.

رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علم اخلاق را در پنج محور کلی دسته بندی و ارائه کرد و برای هر یک، زیرمجموعه ها و تقسیماتی برشمرد و به تبیین و شرح و بسط آنها پرداخت.

این پنج محور کلی که عبارتند از:

–    توسعه مطالعات علم اخلاق

–    توسعه مطالعات عرصه فلسفه اخلاق

–    توسعه مطالعات اخلاق کاربردی و حرفه ای

–    توسعه مطالعات شاخه تربیت اخلاق اسلامی

–    توسعه مطالعات میان رشته ای اخلاق

این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، با سوالات حاضران درباره بحث های ارائه شده و پاسخ دکتر علیزاده به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر : 77378
تاريخ ثبت خبر : 11 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:06
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)