| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

نماینده ولی فقیه در دانشگاه:


انقلابی‌گری یعنی دغدغه‌مند جامعه و اسلام بودن

حجت‌الاسلام سید محمود نبوی با اشاره به ویژگی‌های انقلابی‌گری گفت: انقلابی‌گری یعنی فردی به وظایف اخلاقی، قانونی، وجدانی، دینی و انقلابی عمل کند. لذا انقلابی بودن به این معناست که انسان پایبند به اصول و مسائل ارزشی دین و دغدغه‌مند باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، برنامه گفت‌و‌گوی سیاسی رادیو گفت‌وگو با موضوع انقلابی‌گری و جهت‌گیری‌های راهبردی برای همبستگی و هم افزایی ملی با حضور حجت‌الاسلام سید محمود نبوی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه روانه آنتن شد.

حجت‌الاسلام نبوی گفت: انقلابی‌گری یا انقلابی بودن یا ماندن به معنای افراطی‌گری و پرخاشگری نیست، انقلابی‌گری به فرموده رهبر معظم انقلاب که سال قبل گفتند من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام یک حرف جدی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی هشت سال دفاع مقدس را با همین جوانان انقلابی طی کردیم.

وی افزود: لذا انقلابی بودن به این معناست که انسان پایبند به اصول و مسائل ارزشی دین باشد، از مرز اسلام دور نشود و دغدغه‌مند باشد و درد دین داشته باشد و مدیر، استاد و دانشجوی ما در هر جا که کار می‌کند، اگر اعتقاد به اهدافی داشته باشد که برای آن خون و شهید داده ایم آن فرد انقلابی است.

این نماینده ولی فقیه در دانشگاه ادامه داد: انقلابی‌گری به معنای این نیست که فردی بخواهد بیاید داد و فریاد کند بلکه باید به وظایف اخلاقی، قانونی، وجدانی، دینی و انقلابی عمل کند. باید پرسید برای چه انقلاب کردیم؟ اگر ما اهداف انقلاب را مطالعه کنیم که امام راحل برای آن خون دل خورد و برایش زن و مرد ایرانی ما خون دل خوردند و شهید دادند که آن آرمان‌های دینی و اخلاقی در جامعه پیدا شود.

حجت‌الاسلام نبوی اظهار کرد: آنجا که مردم ما می‌بینند آن آرمان‌های انقلابی که برای آن خون دادیم، پیاده نمی‌شود، می‌سوزند و واقعا جامعه ما دغدغه‌مند است. هرجا خلاف دستورات مقام معظم رهبری عمل شود، شاهد عقب‌افتادگی هستیم. در مسائل هسته‌ای و نظامی و موشکی چرا سرآمد هستیم؟ چون تابع رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی افزود: انقلابی‌ها و کسانی که دلسوز هستند و از علم و دانش برخوردارند، تابع دستور صد در صد رهبری عمل می‌کنند، ما جلو هستیم اما آنجایی که تابع نیستیم، عقب می‌افتیم، لذا وظیفه بعد از حضرت آقا، مسئولان نظام (قوه مجریه و قوه مقننه) هستند که در اجرا و پیاده کردن قوانین، درست عمل شود و ما مشکلی نخواهیم داشت.

فایل صوتی برنامه گفت‌و‌گوی سیاسی از طریق سایت شبکه قابل دریافت است.

انتهای پیام/

کد خبر : 42990
تاريخ ثبت خبر : 15 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:22
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)