| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


اندیشه کلامی عصمت؛ پیامدهای فقهی و اصولی فقهی منتشر شد

عصمت اهل‌بیت(ع) علاوه بر این کارکرد کلان، همیشگی و جداناشدنی از هر تمسّکی به روایات در مراحل سه گانه صدور، جهت صدور و دلالت روایات، همواره در کبریات و صغریات این مراحل، نصب‌العین فقیه است تا با توجه به آن طی طریق کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب اندیشه کلامی عصمت؛ پیامدهای فقهی و اصولی فقهی به قلم بهروز مینایی و توسط انتشارات پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندبشه اسلامی منتشر شد.

چکیده این کتاب: فقه و اصول دو دانش مهمی هستند که بسیاری از پیش‌فرض های خود را از دانش کلام می گیرند؛ به‌ طور مشخص در مورد عصمت اهل‌بیت(ع) یکی از منابع بسیار پرکاربرد، به ویژه در فقه، منبع سنت است. روایات انبوهی که در اختیار فقیه است تا با آنها حکم شرعی را استنباط کند، پس از طی مراحل اعتبار صدور، جهت صدور و دلالت، اثبات اعتبار سنت اهل‌ بیت(ع) را پیش رو می گذارند. آنچه فقیه را به مقصد اصلی یعنی حجت بین او و خدای سبحان می رساند، پیش‌فرض منطقی عصمت اهل‌ بیت(ع) است.
عصمت اهل‌ بیت(ع) علاوه بر این کارکرد کلان، همیشگی و جداناشدنی از هر تمسّکی به روایات در مراحل سه گانه صدور، جهت صدور و دلالت روایات، همواره در کبریات و صغریات این مراحل، نصب‌العین فقیه است تا با توجه به آن طی طریق کند.

این کتاب در ۵۶۰ صفحه و به قیمت ۳۵۰۰۰۰ ریال جهت بهره مندی علاقه مندان قابل دست رسی می باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 34670
تاريخ ثبت خبر : 25 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:08
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)