| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)؛


انتشار کتاب «کاوش در منابع اقتصادی اینترنت»

کتاب «کاوش در منابع اقتصادی اینترنت» تألیف عبدالمحمد کاشیان، محمدرضا قاسمی و عبدالرضا کاشیان توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ و منتشر گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)، «کتاب کاوش در منابع اقتصادی اینترنت» تألیف عبدالمحمد کاشیان، محمدرضا قاسمی و عبدالرضا کاشیان توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ و منتشر شد.

22

این اثر که پژوهشی کاربردی در تحقیقات اقتصادی است در چهار فصل به رشته تحریر در آمده است.

در معرفی این اثر می‌توان گفت: با توجه به گستره وسیع فضای مجازی، تأثیرگذار بودن، هزینه کم، سرعت بالای انتقال اطلاعات و دسترسی آسان و سریع سبب شده است که بسیاری از مراکز آموزشی و تحقیقاتی اقتصادی، سازمان‌های بین‌المللی اقتصادی، دانشکده‌های اقتصاد، شبکه‌های خبری و تحلیلی، مراکز آماری، بورس‌ها و سایر نهادهای اقتصادی ترجیح دهند برای ارتباط با مخاطبان و نیز ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی از فضای مجازی استفاده نمایند و همین امر سبب شده است که امروز با گستره وسیعی از اطلاعات در فضای مجازی مواجه باشیم. هر چند این گستره عظیم نقش بی‌بدیلی در رشد فضای علمی داشته است، اما دسترسی به منابع دست اول و مورد نیاز را دشوار کرده است. امروزه کاوش در محیط اینترنت مستلزم مهارت‌ و دانش کافی در این حوزه است و لازم است پژوهشگر دانش و مهارت کافی را حداقل در ۳ زمینه را داشته باشد:

۱)استفاده از موتورهای جستجوگر قدرتمند

۲) در اختیار داشتن واژگان کلیدی مناسب

۳) شناسایی پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز

این کتاب بر اساس ۳ محور فوق طراحی شده است و سعی می‌کند با آموزش شیوه‌های بهره‌گیری از موتورهای جستجوگر و نیز معرفی شیوه‌های دسترسی به واژگان کلیدی اقتصادی و همچنین شناساندن پایگاه‌های اطلاعاتی مهم و پرکاربرد، زمینه را برای یک جستجوی ایده‌آل در منابع اقتصادی اینترنت فراهم کند.

دانلود pdf کتاب «کتاب کاوش در منابع اقتصادی اینترنت»

انتهای پیام/

کد خبر : 37738
تاريخ ثبت خبر : 7 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:14
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)