| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «همسران سازگار»

کتاب «همسران سازگار» به قلم علی حسین نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «همسران سازگار» به قلم علی حسین نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

خانواده گرچه ممکن است همواره در معرض تندبادهای ویرانگر قرار گیرد و به نابودی تهدید شود، اما مروری بر آیات و روایات نشان می‌دهد ریشه انواع تهدیدها به آستانه زندگی مشترک مربوط است و برای مقابله با آن پیشگیری بر درمان مقدم است. چنان که انتخاب همسر مبتنی بر عوامل اخلاقی، رفتاری و جسمانی سازگاری به خوبی شکل گیرد و با گزینشی عاقلانه و متعهدانه همراه باشد لطافت و زیبایی در کالبد زندگی دمیده می‌شود و بسترهای آرامش گسترش می‌یابد و از آفات زندگی بستر سوزی می‌شود.

  کسانی که می‌خواهند زندگی موفقی داشته باشند، باید عوامل سازگاری را به خوبی بشناسند و بدان پایبند باشند. در این میان، بیشترین سهم در سازگاری و نشاط همسران از آن عوامل اخلاقی است. بی شک نمی‌توان تاثیر شگرف اخلاق را در زندگی انکار کرد یا آن را نادیده گرفت. به امید روزی که حقوق زن و مرد جای خود را به اخلاق واگذار نماید و مبنای زندگی تغییر یابد.
بررسی راهکارهای توافق، تفاهم و همسازی همسران و سازگاری خانوادگی است. در بخش اول عوامل اخلاقی رسیدن به این هدف در عناوینی مانند: عفت و حیا، اخلاق نیکو، قناعت، حسن ظن، رفق و مدارا و پرهیز از لجاجت و حسادت تشریح شده است.
 در بخش دوم رهنمودها و توصیه ‏های دینی و دیدگاههای روانشناسی اجتماعی در بررسی نقش عوامل رفتاری در سازگاری اجتماعی تحلیل شده است. خوشرویی، خوش‏زبانی، احترام به همسر، سپاسگزاری، انتخاب مهریه سبک، تدبیر، نظافت و زیبایی و روابط سالم جنسی از زمینه‏های تحقق سازگاری است.

کتاب «همسران سازگار» در ۳۶۰صحه و به قیمت ۲۱هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 63533
تاريخ ثبت خبر : 8 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:12
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)