| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل‌بویه؛


انتشار کتاب «عناصر فلسفه اخلاق» با محوریت حوزه فرا اخلاق

این کتاب از چهارده فصل‌ «اخلاق چیست، چالش نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی در اخلاق، آیا اخلاق مبتنی بر دین است، خودگرایی روان‌شناختی، خودگرایی اخلاقی، رهیافت سودگرایانه، بررسی نظریه سودگرایی، آیا قواعد اخلاقی مطلق وجود دارند، کانت و حرمت اشخاص، اندیشه قرارداد اجتماعی، زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت، اخلاق فضیلت و نظریه اخلاقی رضایت‌بخش چگونه نظریه‌ای است» گردآوری شده است. عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز یکی از کتاب‌های حوزه فرا اخلاق و اخلاق هنجاری نظری است که بستری را برای فهم برخی از مسائل پرچالش این دو حوزه از قبیل نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی، سودگرایی، وظیفه‌گرایی و اخلاق فضیلت فراهم می‌آورد. ترجمه این کتاب بر اساس ویرایش چهارم متن انگلیسی صورت پذیرفته است. در ویرایش سوم این اثر فصلی با عنوان «زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت» به کتاب افزوده شده، اما در ویرایش چهارم هیچ فصل جدیدی اضافه نشده است، هر چند بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده‌اند، همه فصل‌ها تا حدودی با حذف اضافات و افزایش توضیحاتی آراسته‌تر شده‌اند، برخی مثال‌های قدیمی نیز با اعمال تغییرات به روز یا جایگزین شده‌اند. کتاب عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز با ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل بویه در 360 صفحه و با شمارگان 1400 نسخه و با قیمت 18000 تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش طلیعه؛این کتاب از چهارده فصل‌ «اخلاق چیست، چالش نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی در اخلاق، آیا اخلاق مبتنی بر دین است، خودگرایی روان‌شناختی، خودگرایی اخلاقی، رهیافت سودگرایانه، بررسی نظریه سودگرایی، آیا قواعد اخلاقی مطلق وجود دارند، کانت و حرمت اشخاص، اندیشه قرارداد اجتماعی، زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت، اخلاق فضیلت و نظریه اخلاقی رضایت‌بخش چگونه نظریه‌ای است» گردآوری شده است.

عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز یکی از کتاب‌های حوزه فرا اخلاق و اخلاق هنجاری نظری است که بستری را برای فهم برخی از مسائل پرچالش این دو حوزه از قبیل نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی، سودگرایی، وظیفه‌گرایی و اخلاق فضیلت فراهم می‌آورد.

ترجمه این کتاب بر اساس ویرایش چهارم متن انگلیسی صورت پذیرفته است.

در ویرایش سوم این اثر فصلی با عنوان «زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت» به کتاب افزوده شده، اما در ویرایش چهارم هیچ فصل جدیدی اضافه نشده است، هر چند بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده‌اند، همه فصل‌ها تا حدودی با حذف اضافات و افزایش توضیحاتی آراسته‌تر شده‌اند، برخی مثال‌های قدیمی نیز با اعمال تغییرات به روز یا جایگزین شده‌اند.

کتاب عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز با ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل بویه در ۳۶۰ صفحه و با شمارگان ۱۴۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

کد خبر : 1800
تاريخ ثبت خبر : 17 مهر 1393
ساعت بارگزاری خبر : 14:47

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)