| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «عصر نیاز به دین»

کتاب «عصر نیاز به دین» به قلم حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشرشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «عصر نیاز به دین» به قلم حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشرشد.

آیا پیشرفت های علمی در قرون اخیر، بشر را از رجوع به دین مستغنی نمی سازد؟ دلایل سروش در باب استغناء محمود از دین چیست؟ محورهای بحث در نوشتار حاضر، در پاسخ به این پرسش ها، عبارتند از: ۱٫ پاسخ های سروش به سوالات اینجانب، در سخنرانی خود در شهر مونترال کانادا
۲٫‌ شانزده محدودیت معرفتی بشر مدرن
۳٫ بحران های بی دینی و آثار زیانبار تکیه افراطی به علم و عقل در غرب معاصر
۴٫ دلایل روند روزافزون دین گرایی در دنیای مدرن.

در این کتاب ضمن بررسی رویکردهای جامعه‏ شناختی و روان‏شناختی محققان غربی در مطالعه دین از اهمیت دین در دنیای مدرن بحث شده است. ضرورت نیاز به دین در عصر جدید از آنجاست که علم‏ گرایی افراطی و عقلانیت مادی گرا که بر تفکر مدرن و تمدن غرب حاکم است با بحران‏ های جدی مواجهه است و احساس تنهایی و اضطراب را بر زندگی انسان معاصر محقق ساخته است.
 عالم غرب و جامعه و انسان غربی نواقص و کاستی‏ های تکنولوژی و علم تجربی را دریافته و رجوع به معنویت و دین را راه کار حل چالش ها دانسته است.
نویسنده به تفصیل محدودیت عقل و علم و کاستی‏ های آنها را توضیح می ‏دهد و از توسعه گرایش به اسلام در غرب به عنوان نقطه آغاز سقوط مادی گرایی و علم ‏گرایی افراطی غرب یاد می ‏کند.

کتاب «عصر نیاز به دین» در ۱۷۶صفحه و به قیمت ۱۳هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 63152
تاريخ ثبت خبر : 5 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)