| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «سیری در ساحل» اثر آیت الله مصباح یزدی

کتاب «سیری در ساحل» اثر آیت الله مصباح یزدی به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «سیری در ساحل» اثر آیت الله مصباح یزدی به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

این کتاب بیان و شرح بینش و منش حضرت امام خمینی(ره) از نگاه حضرت آیت‌الله مصباح یزدی است. حضرت استاد در این نوشتار، ابتدا ضمن بررسی ابعاد شخصیتی امام در چهار بعد علمی، عرفانی ـ اخلاقی، سیاسی ـ اجتماعی، و نیز بعد مدیریت و رهبری؛ ابتکارات آن رهبر بزرگ و مرجع عالیقدر را در مباحث فقه، اصول، فلسفه و عرفان بر می‌شمارد و با اشاره به ویژگی عبودیت به‌عنوان جوهره شخصیت وجودی آن عزیز، از پیوند او با کانون بی‌نهایت عظمت و سرچشمه نور سخن می‌راند.

مؤلف در ادامه این سیر ژرف‌نگرانه در ویژگی‌های والای حضرت امام، آرای تربیتی ایشان را تحلیل و برتری آرای تربیتی امام بر نظر بسیاری دیگر از مصلحان و مربیان جهان را بیان می‌کند. نقش آن اسلام‌شناس گران‌قدر در احیای ابعاد فراموش شده اسلام به‌ویژه مسایل تربیتی، و بیان علت فراموش‌شدن آن‌ها بخش دیگری از این مطالعه را تشکیل می‌دهد.

امام و جلوه‌بخش مذهب جعفری، امام و کشف هویت متدینان و … از جمله مباحث این فصل از نوشتار مزبور است. در فصلی دیگر، استراتژی و راهبرد حضرت امام در دفاع از ارزش‌ها بیان می‌شود و ضمن معرفی راهبرد قرآنی به‌عنوان راهبرد امام امت، به چند نمونه از برخوردهای آن حضرت در دفاع از ارزش‌ها اشاره می‌شود.

در خاتمه، اهداف و آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که همانا اهداف و آرمان‌های اسلام ناب است، شرح و توضیح داده شده، تشکیل حکومت اسلامی، حمایت از محرومان، حفظ وحدت میان اقشار جامعه و ایجاد همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و مبارزه با طاغوت از جمله این اهداف بر شمرده شده‌اند

کتاب «سیری در ساحل» در ۲۱۶صفحه و به قیمت ۵۵۰۰ روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 63175
تاريخ ثبت خبر : 6 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:28
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)