| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛


انتشار کتاب «توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام»

کتاب «توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام» به قلم محمدحسن قدردان قراملکی و توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام» به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن قدردان قراملکی منتشر شد.

شناخت حقیقت توحید ذاتی از معماهایی است که کشف راز آن در حد قامت انسان نیست، اکثر متکلمان و امروزه مکتب تفکیک تعمیم حقیقت توحید وجودی به جهان هستی را برنتافته و آن را مخالف مبانی خداشناسی مثل خالقیت و تنزه خدا از مخلوق توصیف کرده‌اند. (نظریه کثرت و تباین وجود). فلاسفه، عرفا و جمعی از متکلمان توحید ذاتی را به توحید وجودی تفسیر کرده‌اند، به این معنی که وجود حقیقی به وجود الوهی منحصر است، حقیقتا «توحید وجودی» به خداوند متعلق است و غیر خدا اصلا وجودی ندارد تا به وصف وجودی حتی ناقص و متناهی متصف گردد، بلکه آن چه به ظاهر «وجود» می‌نماید، نمود، ظهور و تجلی حق تعالی هستند.

این کتاب بعد از تبیین و تحلیل مبانی و ادله دو دیدگاه متفاوت به تقریر و اثبات نظریه همسان‌انگاری حقیقت وجود الوهی با جهان هستی(وحدت هستی و وجود) پرداخته است.

کتاب «توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام» توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 75856
تاريخ ثبت خبر : 18 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:00
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)