| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی»

کتاب «بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی» کتابی جدید در حوزه تمدن پژوهی به قلم احمد یوسف پور و توسط نشر دانش آموز منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، «بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی» در سه بخش با عناوین «تمدن اسلامی»، «بیداری اسلامی» و «بررسی اجمالی خیزش‌ها و بیداری‌های اسلامی رخ داده در منطقه» تنظیم شده است.

در قسمتی از متن کتاب آمده است: نهضت امام خمینی (ره) اوج گرایش‌ اصول‌گرایی اسلامی است که دیگر جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان تحت تاثیر موفقیت ایشان در تاسیس جمهوری اسلامی توانا شدند. تفکر و طرح امام خمینی (ره) در واقع تلفیقی از هویت و زندگی در جهان معاصر بود. در حالی که رهبران پیشین بیداری اسلامی چون سید حمالدین اسدآبادی به دنبال توسعه و تجدد بودند و برخی هم به صورت کمرنگی بر هویت تاکید می‌کردند.

همان گونه که امام خمینی (ره) به دنبال احیای هویت اسلامی بود، توسعه نیز در گفتمان وی از جاییگاه ویژه‌ای برخوردار بود؛ توسعه‌ای که در چارچوب هویت اسلامی تعریف می‌شد. نظریه سیاسی امام خمینی (ره) منحصرا در قالب و شکل اسلامی مطرح می‌شد و همین امر موقعیت و ویژگی ممتازی به امام خمینی (ره) در جنبش اسلامگرایی در جهان اسلام می‌دهد.

»بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی» در ۲۸۴ مصور به قلم «احمد یوسف‌پور» نوشته و توسط نشر «دانش آموز» در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 55238
تاريخ ثبت خبر : 3 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)