| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار «از علم دینی تا توسعه فرهنگی در کرسی‌های نظریه پردازی»

کتاب «از علم دینی تا توسعه فرهنگی در کرسی‌های نظریه پردازی» به قلم سید حسین حسینی و به همت انتشارات جامعه‌شناسان، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «ازعلم دینی تا توسعه فرهنگی در کرسی‌های نظریه پردازی» به قلم سید حسین حسینی و به همت انتشارات جامعه‌شناسان، منتشر شد.


در پیشگفتار کتاب آمده است: اگر کلید تولید علم دینی در ترویج کرسی های نظریه پردازی است، کلید رونق کرسی های نظریه پردازی نیز در دامن زدن به جریان نقد در سطح جامعه علمی است چرا که تا به نقد علمی نظریه های مطرح در حوزه علوم انسانی معاصر نپردازیم و امتیازات و کاستی های آنها رخ ننماید، راهی برای احساس نیاز جدید و ابداع نظریه های دیگر گشوده نمی شود.
نقد نظریه های علمی در قالب مکاتب موجود، آثار و کتب و متون در دسترس، بهترین راه برای نشان دادن میزان بهره بری از این علوم و نحوه کاربرد آنها در حل مسایل جامعه اسلامی ایرانی خواهد بود.
بنابراین، از کرسی های نظریه پردازی نه فقط باید انتظار داشت که به پویایی و تحرک علمی فضای حوزه ها و دانشگاه‌ها یاری رساند که در قدم دوم باید به انتظار توسعه آزاد اندیشی علمی نیز بود و از این مهم تر، باید نقطه هدف تحقق کرسی های نظریه پردازی را تا آرمان تولید علم دینی و زمینه سازی تولید علوم انسانی اسلامی، پیش برد.

انتهای پیام/

کد خبر : 67416
تاريخ ثبت خبر : 18 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:10
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)